איגוד המעסיקים הצרפתי מזהיר: הסוציאליסטים יחנקו את הכלכלה

הממשלה הסוציאליסטית החדשה עלולה לחנוק את העסקים בצרפת, כך סבורה לורן פריזו, יו"ר איגוד המעסיקים במדינה. לדבריה, עקב החמרת משבר החוב באיחוד האירופי, חווה הסקטור העסקי בצרפת רמת חוסר ביטחון חסרת תקדים. 

בתקופה בה הביקושים יורדים, עסקאות נופלות ומנהלים נוהגים בזהירות מוגברת מחשש ליפול לתהום כלכלית, קשה מאוד לאנשי העסקים להאמין להבטחותיו של הנשיא הצרפתי הנבחר, הולנד להילחם באבטלה ולהגדיל את קצב הצמיחה. במסיבת עיתונאים שנערכה לאחרונה, אמרה פריזו כי לצערה, החששות של הסקטור העסקי מפני השינויים הצפוים במשק, נופות על אוזניים ערלות של הממשלה החדשה. "קיימנו פגישות רבות עם נציגי הממשל אך רמת החרדה רק הולכת ועולה. החשש האמיתי הוא מחניקה שיטתית של העסקים בצרפת". 

ממשלתו של הולנד, מאיימת בהעלאת המיסים על עסקים גדולים בצרפת והגדלת המכשולים הכלכליים למעסיקים שירצו לפטר עובדים. בין הצעדים העומדים על הפרק, קיימים גם מיסים על חברות אנרגיה ומוסדות בנקאיים וחוק שייחייב תאגידים למכור עסקים רווחיים במקום לסגור אותם כשאינם רצויים עוד לבעליהם. 

לדברי פריזו, על פי ניתוחים סטטיסיטיים שנערכו לאחרונה, מדד הביטחון של עסקים חווה ביוני את הירידה החדה ביותר מאז 2009, בשלהיי המשבר הכלכלי הקודם. תחזיתה הקודרת של פריזו מצטרפת לדיווחי הבנק המרכזי במדינה על כך שהכלכלה השניה בגודלה בגוש היורו מראה סימני האטה ברבעון השני של 2012. בחודש הבא תחל ממשלת צרפת סדרת שיחות בפרופיל גבוה עם מעסיקים עיקריים במשק במטרה לגבש רפורמת פנסיה חדשה ולתגבר את מערך הרווחה במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן