אייל גבאי: "רוב הסיכויים שלא יושג הסדר חוב באי.די.בי"

"המשא ומתן התקדם, ואם אני צריך להעריך את הסיכוי שהוא יסתיים בהסדר חוב מול בעל השליטה הנוכחי, אין לכך אפילו את מרבית האחוזים. החברה מבינה שהגענו לרגעים האחרונים" – כך אמר היום אייל גבאי, המשמש מומחה מטעם בית המשפט לעניין הסדר החוב, באסיפת מחזיקי האג"ח של החברה.

מוקדם יותר דיבר בכנס מנכ"ל אי.די.בי אחזקות חיים גבריאלי "אנחנו נחושים להמשיך למצות את המשא ומתן מול מחזיקי האג"ח. על פי כל ניתוח אובייקטיבי ההצעה שלנו הכי טובה, בעיקר כי אנחנו מחויבים למחזיקי האג"ח". לדברי גבריאלי, "המשא ומתן עדיין לא מוצה. הגשנו הצעה שכוללת הזרמה משמעותית של מזומן, ואנחנו רוצים להגיע להסדר מהיר והוגן".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מחזיקי איגרות החוב הטילו ספק בדבריו של גבריאלי, וביקשו לדעת מה ההצעה המדויקת של החברה, ולא לקרוא עליה באמצעי התקשורת, לדבריהם. "איך נדע להשוות בין החלופות אם אנחנו לא יודעים מה בדיוק ההצעה של החברה?", שאל אחד המחזיקים.


צילום: יריב כץ

באסיפה קודמת שהתקיימה לפני שבועיים עם מחזיקי איגרות החוב של אי.די.בי פתוח אמר גבריאלי כי יש "ניסיון ליצור כאוס בחברה ולהשתלט על הנכסים האיכותיים של אי.די.בי פתוח. שורת הפעולות האגרסיביות של הנציגות מעלה חשש כבד לאינטרסים זרים שלא לטובת החברה ומתוך מניעים פסולים", אמר גבריאלי באסיפה. מאז, פרסמה אי.די.בי מספר מכתבים בתקשורת בהם האשימה את קרן יורק, המחזיקה במרבית איגרות החוב של החברה, בניסיון להשתלט עליה.

בהקשר הזה אמר היום המשנה למנכ"ל שוני אלבק, כי המשא ומתן עם אי.די.בי פתוח "זו חלופה בעייתית, יש בה חוסר שקיפות של הפרטים ושל האינטרסים של מי שרוצה להשתלט על החברה ועל כל הקונצרן". אלבק המליץ למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לשקול את הדברים "לפני שאתם נרדמים וקופצים על העגלה הזאת".

"זה משא ומתן רגיש, והחשיפה השוטפת שלו רק מזמינה שיקולים זרים וספינים, ולכן הוא מתנהל כמו שהוא מתנהל", ציין.

"בעל השליטה ביקש בכל ההצעות שהגיש לנציגות פטור מתביעות עתידיות ואנחנו לא הסכמנו לכך. ההסכם עדיין לא בשל מבחינתנו. יש הרבה שאלות שעדיין צריך לדון", אמר באסיפה יואב ערמוני, נציג גלעד בנציגות בעלי האג"ח של אי.די.בי אחזקות.

"יש כיום ארבע אופציות על השולחן", המשיך ערמוני. "הסדר עם החברה, שזה הדבר המתבקש אך יש לו מחיר; חבירה למחזיקי אג"ח באי.די.בי פתוח, במטרה להסדיר את השרשרת מלמעלה למטה ושיש בה היגיון; פירוק החברה, שהיא אופציית יום הדין; והשתלטות על החברה ולקיחתה והכנסת שותף חיצוני. מבחינתנו כל האופציות הללו על השולחן".

במהלך האסיפה התייחס עורך הדין נועם שרון, המייצג את נאמני האג"ח להוראה מאתמול שהביאה את הראל לפרוש מהנציגות. שרון ציין כי יוני שר, הנציג של הראל, יוכל להישאר בנציגות אך לא מטעם הראל אלא כיועץ לנציגות. אתמול נאלצה הראל לפרוש לאחר שרשות ני"ע פסקה כי הראל כי על רקע העסקה לרכישת פעילות כלל פיננסים מקבוצת אי.די.בי החברה נמצאת בניגוד אינטרסים. בנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות כעת יושבים אקסלנס וקרן הפנסיה גילעד הותיקה, כאשר על הפרק הצטרפות של נציג נוסף.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן