אייל שני העביר 189 אלף שקל ולא ייכנס למאסר

אייל שני לא ייכנס לכלא: השף הטלוויזיוני העביר היום לנושיו 189 אלף שקל, אותם אסף מחבריו, ובכך עמד בפסיקת בית המשפט העליון שקבע אתמול כי אם עד שעה 9 בבוקר היום לא יעביר שני את הסכום – הוא ייכנס למאסר של 45 יום.

אך לפני זמן קצר פסקה  השופטת אלשיך כי 40 אלף מתוך הסכום ששני העביר אינם עומדים בתנאי ההסכם ולכן השף קיבל ארכה עד לשעה 13:00 היום בצהריים בכדי להעביר את הכסף.

אתמול, ביקרה שופטת בית המשפט העליון אסתר חיון בהחלטה את עורך דינו של שני שלא פעל לפי הפרוצדורה המקובלת: "למעשה אתם לא הגשתם ערעור על החלטת המעצר. מבחינה פרוצדורלית יש כאן פלונטר מסוים מפני שיש ערעור על פסק הדין המקורי מדצמבר 2011 שקובע את הצו. ניתנה החלטה בענין המאסר. אין ערעור על החלטת המאסר, ואתם מבקשים לעכב את המאסר. אין לנו בעצם הליך של ערעור, שזו גם שאלה".

שני | צילום: אלדד רפאלי

סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת ורדה אלשיך, דחתה ביום שישי את בקשתו של שני לעיכוב ההחלטה. "בקשתו של שני לעכב את ההחלטה הוגשה לאחר שעות העבודה הרגילות, באמצעות תוכנת נט המשפט ולא בדרך המקובלת, גם לא באמצעות המזכירות התורנית", כתבה אלשיך.

בדיון שנערך בשבוע שעבר קבע בית המשפט כי אם שני לא ישלם את חובותיו, הוא ייכנס למאסר למשך 45 יום. "אכן, אין ספק כי הדבר עשוי להוות מכה קשה לחייב המורגל לחיות ברמת חיים גבוהה מאוד, אולם במלוא הכבוד הראוי, כאשר הופך אדם לפושט רגל, חובתו לשלם לנושיו תחילה", פסקה השופטת ורדה אלשיך, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן