אייפד, קילר: מכירות המחשבים צנחו בשיעור החד זה 20 שנה

העידן הנוכחי רע מאוד עבור המחשבים האישיים. התחרות החריפה, הדרישה הפוחתת והקניבליזציה של הטאבלטים והסמארטפונים פגעה קשות במכירות. בחודשים האחרונים הזהירו לא מעט חברות, בהן דל, HP ואינטל, מפני האטה בשוק. בשוק עלו הערכות לפיהן ההשקה הקרובה של חלונות 8 של מיקרוסופט תגדיל את המכירות, אך האופטימיות כנראה הייתה מוקדמת.

רוב קירה, האנליסט של חברת הייעוץ אוורקור, חתך היום את תחזית המכירות העולמית של המחשבים האישיים, והעריך כי המכירות יתכווצו ב-4% ב-2012, ויציגו צמיחה אפסית ב-2013, הורדה ביחס לתחזית של 0% השנה וצמיחה של 4% בשנה הבאה שפורסמה קודם לכן על ידי החברה.

צילום: רויטרס

"הקניבליזציה של הטאבלטים והאכזבה ממחשבי האולטרה בוק צפויים להפוך את 2012 לשנה שבה נרשמה הצניחה החריפה ביותר בתחום המחשבים ב-20 השנים האחרונות, וסביר להניח כי השנה הבאה לא תראה התאוששות כלשהי", הוא כותב בדוח.

"חולשת המחשבים האישיים לא אמורה להיות חדשה עבור המשקיעים בשלב הזה, ועדיין, מדובר בתחזית חריפה במיוחד, ואנו מעריכים כי ברבעון השלישי ייחשפו נפילות בכל התחומים ביחס לשנה שעברה: צרכנים, תאגידים, מחשבים שולחניים ומחשבים ניידים – בארה"ב, באירופה ובאסיה".

כדי להוסיף לתמונה העכורה, חתכה חברת הייעוץ את תחזיותיה עבור יצרניות המחשבים. כך למשל, תחזית ההכנסות של של HP לשנה שתסתיים באוקטובר 2013 ירדה ל-117 מיליארד דולר, ביחס לקונצנזוס של 121 מיליארד דולר. גם בדל מופחתת התחזית, מ-57.5 מיליארד דולר ל-57 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן