אייפון 5: מה שאפל מסתירה בתירוצים של עיצוב ונוחות

זה כבר הפך למסורת: לטישת העיניים לקראת ההכרזה של אפל שתתקיים ביום רביעי הקרוב (שכל העולם בטוח שהולכת לעסוק באייפון הבא), ולעשות כמה ניחושים. במקום זאת, החלטנו לערוך רשימה של פריטים מתבקשים לכאורה בסמארטפון החדש, ולאחר מכן להסביר מדוע אין להם מקום במכשיר הראשון של טים קוק.

ראשון במעלה הוא מחבר MicroUSB. דווח בהרחבה כי מחבר ה-30 פינים מוחלף בחדש. זה הולך להיות נהדר למכירות נוספות בחנויות של אפל ובאינטרנט, אבל קצת פחות עבור מי שכבר בנה אוסף של כבלים, מטענים וכו'. חבל שבחרו שם באופציה שנראית מתאימה יותר להגדלת השורה התחתונה מבחינתם.

לקבלת כל העידכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סוללה ניתנת להחלפה היא תמיד נושא שעולה בקרב משתמשים רבים, וכאן נכנס לתמונה כישרון העיצוב של אפל. סוללה שניתן להחליפה צריכה להיות בגודל סדיר, וכך גם תא הסוללות, מה שמוסיף לגודל ולמורכבות של המכשיר. הרבה מהתהילה של אפל סובבת סביב העיצוב, ושם החליטו שאנשים יעדיפו כי המכשיר יהיה קטן וחמוד יותר, מאשר את האפשרות להחליף הסוללה. כי עד הסוללה תתרוקן כבר ייצא לשוק אייפון חדש.

אייפון 4S. אלה דברים ישתנו? | צילום: רויטרס

אני בטוח שאפל היתה מציגה סיבות דומות לוויתור על מקום להגדיל את נפח האחסון באמצעות כרטיס MicroSD. ההקלטה לוקחת כמות עצומה של שטח, וכל מי שיוצר כמות משמעותית של וידאו באייפון צריך להשאיר הרבה מקום בטלפון, או לסנכרן לעתים קרובות חזרה למחשב הנייד.

מה שמעניין כאן הוא שרוב האנשים שיש להם כרטיס SD בטלפון החכם שלהם פשוט משאירים אותו שם. אבל באפל חשבו איך לדחוף את הלקוח ללכת על אפשרויות אחסון גדולות יותר בעת רכישת האייפון. התוצאה זהה עבור המשתמש הרגיל, אבל ההכנסות נשארות אצל אפל.

אמנם זה לא ממש קשור לחומרה בטלפון, אולם בהמשך לכל הדיבורים על עיצוב, נראה גם כי הדבר הראשון שהבעלים החדשים של המכשיר הולכים לעשות הוא לקנות כיסוי, מה שנותן הרגשה שיש לך משהו מיוחד.

אבל אפל לא צריכה לקדם את האשליה שהטלפון שלה הוא מיוחד, כולם עושים זאת בשבילה. ישנן סיבות רבות שאפל היא אחת החברות החשובות ביותר בעולם; סחיטת כל טיפה של רווח בכל שרשרת האספקה היא אחת הסיבות לכך. כל הדיבורים על עיצוב, נוחות שימוש, והצורך לפשט את הטלפון החכם, נועדו כדי להעלות את עמודת הרווח. והם יעשו זאת בצורה אגרסיבית, עם חיוך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן