אין זמן לנוח: ממשלת ספרד דוחה חגים לאומיים עקב המשבר

הקורבנות הבא של משבר החוב המחריף בספרד עלולים להיות ימי המנוחה השבועיים והשנתיים. במסגרת המדיניות החדשה של ראש ממשלת ספרד, מריו ראחוי, יוכלו בתי עסק ברחבי המדינה להיות פתוחים במשך כל שעות היום, גם בימי ראשון ובחגים לאומיים. מדובר בשינוי שיאפשר לעסקים באזור מרכז ספרד לפעול 24 שעות החל מאמצע חודש יולי. 

החוק החדש הוא צעד נוסף במטרה להגביר את התחרותיות במשק הספרדי, על מנת להוציא בסופו של דבר את כלכלת המדינה ממשבר החוב אליו נקלעה. מהלך זה, אשר לטענת הממשלה עשוי ליצור אלפי מקומות עבודה חדשים בספרד, זכה כבר לתמיכה רבה בקרב חברות וארגונים צרכניים במדינה. על פי התחזיות, צפוי החוק להרים גם את התיירות במדינה. 

יחד עם זאת, נראה כי מה שעשוי להועיל לכלכלת המדינה עלול להוות קושי גדול להמשך קיום תרבותה הקתולית. רוב תושבי ספרד, מסורתיים באמונתם ומאמינים כי יום ראשון הוא יום מנוחה הנועד לבילוי עם המשפחה והקהילה המקומית. שעות העבודה החדשות של מדריד וסביבתה, מהוות תקדים גם בקרב המדינות היותר ליברליות באיחוד האירופי.

בבריטניה למשל, שונו שעות הפעילות המסחרית ב-1994, כך שבימי ראשון פותחים עסקים רבים את שעריהם למשך שש שעות בלבד. גם במדינות מסורתיות יותר בגוש היורו, כגון איטליה, קיימות הקלות המאשפרות פתיחת עסקים בימי מנוחה וחג, אך עם זאת, ישנן הגבלות המאפשרות שילוב של עבודה עם בילוי משפחתי וקהילתי. 

על פי מדיניותה הכלכלית של ממשלת ספרד, מסתמן כי פתיחת חנויות ובתי עסק בימי ראשון היא רק ההתחלה של השינוי. לאחר שיופעל החוק החדש במדריד וסביבתה, מתכוונת הממשלה להנהיג שעות פעילות רחבות יותר גם ב-17 המחוזות הנוספים במדינה. בנוסף, במסגרת השינוי, שוקלת הממשלה להעביר ימי חופשה במסגרת חגים, חלקם דתיים לתחילת או סוף השבוע הקרוב ביותר לתאריך שלהם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן