אין על מה להצטער: 5 סיבות טובות לעסקת יאהו-טאמבלר

בכל פעם שעסק צומח ואמיץ נמכר לאחד מהשחקנים הגדולים והמוכרים בשוק הדמעות יוצאות: המשתמשים לא יאהבו את זה, התרבות של העסק הקטן והבועט תשתנה, החיבוק של העסק הגדול יהרוס את החדשנות.

לפעמים הטענות האלו נכונות אבל במקרה של יאהו וטאמבלר יכול להיות שכולם יזכו, המשתמשים של יאהו, המשתמשים של טאמבלר, הצוותים של שתי החברות והמשקיעים. הנה 5 סיבות למה המבקרים מודאגים ולמה הם טועים:

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

1. יאהו תהרוס את טאמבלר עם פרסומות: טאמבלר היא עסק שרץ כבר 6 שנים עם 112 מיליון משקיעים. עם שנים התחיל הלחץ, המשקיעים רוצים עסק רווחי וככה הפרסומות הכניסו בשנת 2012 13 מיליון דולר לעומת 0 מיליון דולר ב-2011, ועל פי הציפיות ההכנסות מפרסומות אמורות היו להגיע ל-100 מיליון ב-2013. העובדה הפשוטה היא כי בלי הורה עם כיסים עמוקים, הורה בדמות יאהו למשל, טאמבלר הייתה צריכה להצמד חזק לפרסומות בכדי לההפך לרווחית.

האם יאהו תמשיך את מגמת הפרסומות האגרסיבית של טאמבלר? סביר להניח שלא. יאהו צריכה את טאמבלר טהורה ונקייה בכדי להשאיר את המשתמשים ואת התנועה הרבה. בשביל יאהו, טאמבלר הוא הכאבל שיביא מיליוני משתמשים לאתר יאהו, למה לחבל בכבל הזה?


מאייר וקארפ (מימין) | צילום: רויטרס

2. יאהו צריכה את התרבות של טאמבלר: נכון. יאהו מקבלת פה מנהיג אמיץ ובעל חזון אמיתי בשם דיוויד קארפ. יאהו צריכה את הרוח הצעירה, את המנהיגות הטכנולוגית, את היכולות החברתיות ובעיקר את התשוקה. יאהו צריכה את קארפ ואת התרבות הארגונית שהוא מביא עימו.

3. ליאהו יש עבר רע עם רכישות: מבקרים ממהרים לצטט את מצבה הנוכחי של פליקר כאשר הם מניחים כי רכישת טאמבלר תזיק לחברה הצעירה. המבקרים ההיסטוריונים הולכים רחוק יותר ומצביעים על Geocities- קהילת אינטרנט פופולרית שיאהו קנתה וסגרה.

אבל יאהו תחת מריסה מאייר היא לא אותו הדבר יאהו הישן. מאייר היא כוכבת רוק במונחים של היום וחוותה רכישות מוצלחות ומוצלחות פחות. זה הוגן להניח שהיא יודעת לעשות ובעיקר מה לא לעשות. כמו כן, יש אינדיקציות חזקות שמאייר תתן לקארפ לנהל את ההצגה בכל הנוגע לטאמבלר.

4. יאהו שילמה יותר מדי: ממש לא. טאמבלר השיגה 184 מיליון משתמשים מיוחדים והיא רשמה 12.1 מיליארד צפיות בחודש שעבר. קארפ לא התמקד בהכנסות, הוא התמקד במוצר ובמשתמשים, וזה בדיוק מה שמאייר צריכה. טאמבלר חזקה גם במובייל ויכולה לתרום בפן הזה שחלש אצל יאהו. בעוד שהרכישה של אינסטרגם על ידי פייסבוק עדיין תלוי באוויר, לרכישה הזו יש ידיים ורגליים של ממש.

5. יאהו תטהר את התוכן בטאמבלר: משתמשי טאמבלר חוששים כי האנשים ביאהו יבואו ויתנהגו כמו השריף החדש בעיר. בסך הכל, ההתנהגות הבלוגרית עשויה ליצור לעורכי הדין של יאהו לא מעט בעיות בגין זכויות יוצרים או לחליפין סינון של התוכן הפורנוגרפי הרב שיש בטאמבלר. אבל יאהו כבר אותתה שקארפ ינהל את המגרש הזה ומאחר שחלק משמעותי שלו בחברה מבוסס על צמיחה למשתמש, זה יהיה הגיוני שהוא ביקש אוטונומיה בגידול המותג. סביר להניח שהוא יידע להנהיג את המותג החדש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן