אינטל חושפת את ג'ימי: רובוט אישי בהדפסה תלת מימדית

במהלך סוף השבוע האחרון הציגה אינטל את ג'ימי, רובוט המבוסס קוד פתוח אשר נבנה באמצעות מדפסת תלת מימדית. המטרה: להביא את ג'ימי לכלל המשתמשים כבר במהלך השנה הבאה, במחיר נמוך מ-1,000 דולרים.

העתיד מעבר לפינה

נדמהה כי מאז ומתמיד חלקנו חלמנו על רובוטים אישיים אשר יוכלו לעזור לנו ברחבי הבית, לשוחח איתנו כשאנחנו עצובים וכמובן, לירות לייזרים על כל מי שמעצבן אותנו. במידה ואל החלום הזה התווסף רצון לבנות את הרובוט האישי שלכם בעצמכם, ייתכן כי בקרוב תוכלו להגשים את שני החלומות במכה אחת, בעזרתה האדיבה של אינטל.

בריאן דיוויד ג'ונסון, חוקר באינטל ואחד מהנציגים העובד על "פרוייקט המחר" של החברה הציג במהלך סוף השבוע את ג'ימי. מדובר ברובוט לבן וקטן, הנבנה באמצעות חלקים שהודפסו במדפסת תלת מימדית. את הרובוט החמוד יכולים המשתמשים לתכנת ולהגדיר בהתאם לצרכיהם האישיים.

המטרה היא להציע למשתמשים אפשרות הגדרה קלה ופשוטה, בצורה דומה לאפשרויות התכנות הזמינות במכשירי הסמארטפון שלהם כיום. המשתמשים יוכלו להוריד ולהתקין אפליקציות, גם כאלה שנוצרו על ידי משתמשים אחרים, ולהפוך את הרובוט שלהם ליעיל ואטרקטיבי יותר.

צילום: חשבון הטוויטר של IntelFuturist

אני כבר ילד אמיתי

בחשבון הטוויטר של ג'ונסון ניתן לראות תמונות בהן מופיע ג'ימי באירועים ומצבים שונים, ונראה ממש כמו רובוט-ילד בעל רגשות ויכולות. לצערם של באי התערוכה, דגם ג'ימי שהוצג בה היה בסיסי ללא אפשרות לבצע פעולות או מחוות שונות, אך אין ספק שבכל זאת הצליח לעניין את באי היריד, שהביעו ציפיות גבוהות עבור המוצר הסופי שעתיד לצאת לשוק.
המטרה של ג'ונסון היא להציע ערכה של הרובוט למשתמשים כבר במהלך החודשים הקרובים, בתקווה שזו תעלה פחות מ-1,000 דולרים. ג'ונסון מנסה לחתוך בעלויות כמה שיותר ולהוריד את המחיר עד ל-500 דולרים, כך שג'ימי יהיה זמין לקהל משתמשים רחב יותר, אשר יוכל לפתח את האקו-סיסטם הדרוש לפרויקט מסוג זה עם מגוון אפליקציות ויכולות.

בנוסף, במסגרת הכנס חילק ג'ונסון בחינם את ספרו, "21st Century Robot", שמכיל את קבצי הקוד הפתוח הדרושים על מנת להדפיס את חלקי הרובוט השונים. ג'ונסון גם מתכנן לבנות חבר לג'ימי, רובוט בשם פול – כאשר השניים יוכלו לשוחח ביניהם. ככל הנראה הרובוטים לא יהיו זמינים לפני מאי 2014, אך עם גב חזק כמו אינטל מאחוריהם אנו בטוחים שיגיעו לשוק בסופו של דבר.


לכתבה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: צפייה בפרסומות תמורת פרסים – הכירו את ZozaTree 

עוד בגיקטיים: שלושה תוספים מומלצים לדפדפן כרום

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן