אינסטגרם מודיעה: הפרסומות בדרך לפיד שלכם

שנה וחצי חלפו מאז הושלמה רכישת הענק של אינסטגרם על ידי פייסבוק, ומודל הרווח של אפליקציית התמונות שנחשף אתמול נראה צפוי מדי, אפילו עבורה. זה יקרה מוקדם משחשבנו, כבר בחודשים הקרובים, וזה צפוי להזכיר לכם במידה רבה את מה שלמדתם להכיר ולהדחיק מחשבון המשתמש שלכם בפייסבוק. אינסטגרם הודיעה כי תחל לשלב בפיד תמונות וסרטוני וידאו ממומנים באופן רנדומלי של מותגים שישלמו עבור החשיפה.

"פרסומות איכותיות"

אז כיצד מנסים לשכנע 150 מיליון משתמשים שהמהלך נעשה בעצם עבורם? ממתגים את התוכן השיווקי כאיכותי ואטרקטיבי ומבהירים על דרך שהשליטה על הפיד תשאר בידיים שלהם באמצעות פידבק פשוט שיקבע את התוכן הפרסומי שיותאם עבורם.

"נתחיל בשילוב של מספר תמונות וסרטונים מרהיבים ואיכותיים של מותגים נבחרים שפעילים ומוכרים כבר באינסטגרם" טוענים ברשת החברתית ומנסה להדגיש כי מדובר בתהליך שיתחיל באופן איטי ויכלול מעט מאוד פרסומות של מותגים, אשר נהנים כבר היום מעוקבים רבים באינסטגרם.

בקרוב עם פרסומות. אינסטגרם I צילום: רויטרס

אינסטגרם (או פייסבוק לצורך העניין), תציע למותגים להגדיל את החשיפה לתמונות או סרטונים אשרהם מעלים לפרופיל שלהם על ידי "דחיפת" התכנים למשתמשים רנדומליים אשר אינם עוקבים שלהם. על מנת לעשות זאת, סביר שתשתמש הרשת החברתית באלגוריתמים מסויימים העושים שימוש במידע המוזן בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של המשתמשים למטרת פילוח מדוייקת ככל הניתן, שמטרתה לייצר מצד אחד פרסום אפקטיבי ומנגד להטריד כמה שפחות את המשתמשים עם תכנים שאינם רלוונטים עבורם.

המשתמשים מצידם יוכלו לדווח על פרסומות אשר אינן רלוונטיות עבורם באמצעות מנגנון פידבקים פשוט, אם כי ספק כמה יטרחו לבצע את הפעולה הנוספת הזו עבור תוכן שהיו מעדיפים מלכתחילה שלא יהיה שם.

המשתמשים יעזבו?

ספויילר: לא. מיד אחרי שרכשה פייסבוק את אינסטגרם החלו משתמשים רבים לקרוא לעזיבה המונית של האפליקציה שהפכה להם לבית, אך המציאות הראתה בדיוק את ההפך כשחלה עליה קיצונית במספר המשתמשים החדשים שנרשמו לרשת החברתית – שקפצה מ-100 מיליון משתמשים ל-150 מיליון במהלך חצי השנה האחרונה בלבד.

בסופו של יום צריך להבין שאין מנוס משילוב פרסומות ברשתות חברתיות, שההצטרפות אליהן מתבצעת בחינם – ואינסטגרם אולי איתרה את אחת הדרכים הידידותיות יותר כלפי המשתמשים לעשות זאת. הראשונים להענש יהיו המשתמשים האמריקאים, שכן הם יהוו את קבוצת הפיילוט הראשונה ורק לאחר מכן צפויות הפרסומות להתרחב לכלל המשתמשים ברחבי העולם. עד כמה המהלך יעיק על המשתמשים? נוכל לגלות זאת רק לאחר שיצא אל הפועל.


לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: פייסבוק בונה עיירה חדשה לעובדיה; מפנק או מסוכן?

עוד בגיקטיים: גט טקסי ממתגת את עצמה מחדש; הכירו את Gett

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן