אירופה ננעלה במגמה מעורבת: גרמניה ירדה, מדריד זינקה

המשבר באירופה ממשיך להעיב על השווקים: המסחר בבורסות היבשת התנהל היום במגמה מעורבת. זה התחיל בעליות, המשיך בירידות מתונות, ובסופו של דבר המדדים המובילים נסחרו ביציבות. מדד היורו סטוקס 50 רשם עלייה של 0.5%, בורסת פרנקפורט יורדת ב-1.2% ואילו בורסת פריז 40 רושמת עלייה קלה של 0.14%. בורסת מדריד מזנקת ב-2.9% בהמשך לפרסום ראשוני של נתונים המצביעים על ירידה באבטלה. בלונדון לא התקיים היום המסחר בשל חגיגות 60 שנה להמלכת אליזבת ה-II מלכת בריטניה; גם מחר לא יתקיים בה המסחר.

בורסות אסיה סגרו את יום המסחר בירידות חדות. מדד הניקיי צנח גם הוא ב-2% ובתום תשעה שבועות רצופים של הפסדים, הגיע לרצף הרע ביותר שלו מזה עשרים שנה. מחוץ ליפן, מדד האסיה פסיפיק צונח ב-2.4%. מדובר בצניחה של 16% מאז השיא אליו הגיע המדד בתחילת השנה.

בסוף השבוע האחרון התבטא גם שר האוצר הספרדי, לואיס דה גווינדוס, בנושא – עם הדיווחים על עליית האבטלה במדינה אל מעבר ל-24%. דה גווינדוס אמר כי "בכל הנוגע לעניין ספרד – הרי זה עתיד היורו המונח על הכף", והודה כי המדינה מצויה במצב "מאוד, מאוד מאוד קשה" – אם כי סייג את הבהלה ואמר כי הוא "לא בטוח שאנחנו (ספרד) על סף קריסה".

עם זאת, מאסיה מגיעות גם חדשות אופטימיות. מנתונים שפורסמו לפנות בוקר ביפן עולה כי כמות הכסף הנזיל במדינה עלתה במאי ב-2.4%, בהשוואה לירידה של 0.3% באפריל. נתון זה טוב מתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה מתונה של 0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן