אישור תוכנית החילוץ דחף את ת"א לעליות; דסק"ש זינקה ב-15.8%

הבורסה באחד העם חזרה למגמה חיובית היום לאחר שבית המשפט הגרמני אישר את מנגנון היציבות האירופית החדש. בית המשפט דחה את הטענות לפיהן השתתפות המדינה נוגדת את ערכיה הדמוקרטים של החוקה הגרמנית. כמו כן ברקע המסחר עומדת הסגירה החיובית אמש בוול סטריט ופגישת הבנק המרכזי בארצות הברית.

מדד ת"א 25 נסגר בעלייה של 0.3%, ת"א 100 התחזק ב-0.4%, ומדד הבנקים ננעל ללא שינוי.

בית המשפט החוקתי בגרמניה אישר את השתתפות המדינה במנגנון היציבות החדש, המכונה גם ה-ESM, ובכך הרגיע את שוקי העולם. משמעות הפסיקה היא שגרמניה תוכל להזרים 190 מיליארד יורו למנגנון כלל אירופי שיעמוד על 500 מיליארד יורו וינסה להתמודד עם המשבר בגוש היורו.


מחכים לגרמניה. צילום: רויטרס

בתוך כך המשקיעים ממתינים להכרעות גם מפגישת הבנק המרכזי בארצות הברית. משקיעים רבים מצפים לתוכנית הרחבה כמותית נוספת על רקע ההאטה הכלכלית, בייחוד לאחר פרסום נתוני התעסוקה החלשים לחודש אוגוסט.

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט יתפרסם ביום שישי. ביולי עלה המדד ב-0.1% הגיע לרמה של 105.1 נקודות לעומת 105.0 נקודות בחודש הקודם. הסיבות העיקריות לעליית המדד ביולי היו עליות סעיפי הירקות הטריים, הדיור, הבריאות והתחבורה. ירידות נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה, התקשורת, הריהוט והציוד לבית והמזון.

מניית אי.די.בי עלתה ב-5.2% למרות הורדת הדירוג של מעלות הורידה את דירוג האשראי של סדרת אג"ח ב' של החברה לדיפולט סלקטיבי, כשמשמעות הורדת הדירוג עבור סדרה זו היא כשל פרעון. מניית דסק"ש זינקה ב-15.8%, וזאת למרות הצרות שחווה החברה עם מעריב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן