אי.בי.אי לקראת דוחות הסלולר: שנת 2013 תהיה גרועה מהתחזיות

רגע לפני שחברות הסלולר יפרסמו את דוחותיהן לסיכום שנת 2012, פרסם היום בית ההשקעות אי.בי.אי תחזית פסימית במיוחד לטווח הזמן הקצר בשוק התקשורת. "2013 צפויה להיות שנה חלשה, חלשה משמעותית גם מכל תחזית קודמת בה נתקלנו", כתב מנהל מחלקת המחקר בחברה אורי ליכט.

באי.בי.אי מעריכים כי "הדוחות צפויים להיות חלשים ולהצביע על החרפת המגמות שנרשמו ברבעונים האחרונים: שחיקה חזקה בהכנסה הממוצעת למשתמש, ירידה בהכנסות משירותים וכמובן פגיעה חזקה ברווח וברווחיות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בבית ההשקעות התייחסו לפרסום המוקדם של תוצאות סלקום לפני מספר שבועות. בעקבות מכירת חלק ממניותיה, הודיעה סלקום כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2012 צפוי להגיע ל-100-115 מיליון שקל. באי.בי.אי ציינו כי פרסום הנתונים החלשים מוריד את הפוקוס מתוצאות הרבעון הרביעי, ומעביר אותו אל שנת 2013.

צילום: ארטיום דגל

"במהלך הרבעון הרביעי ותחילת הרבעון הראשון חלה התדרדרות נוספת בתמונת התחרות של ענף הסלולר. החברות הוותיקות, שניסו לשמור על ממלכתיות מסוימת, הורידו את הכפפות והשיקו שורה של מבצעים אגרסיביים ארוכי טווח. מבצעים אלו לצד המשך שיווק אגרסיבי מאוד של המתחרים החדשים ומיצוי של רוב תהליכי הארגון מחדש בחברות יובילו לכך שהמספרים של שנת 2013 יצביעו על שחיקה משמעותית נוספת".

למרות התחזית הפסימית לטווח הקצר, מעריך ליכט כי בטווח הבינוני-ארוך, משנת 2014 ואילך, יציג שיפור ניכר בתוצאות החברות. "HOT צפויה לקבל חזרה את חלקו היחסי של הפיקדון בסך 700 מיליון שקל אותו הפקידה במכרז להקמת הרשת החדשה. אם HOT תמשיך בקצב הנוכחי היא כנראה תעמוד ביעד ותקבל את מלוא הפיקדון, זה צפוי להיות הטריגר הראשון לסיום מלחמת המחירים".

באי.בי.אי ציינו כי "בניגוד להערכות בשוק לפיהן העלאות המחירים יהיו תהליך סיזיפי וארוך, אנו מעריכים שתהליך העלאת המחירים בשוק הסלולר יהיה יחסית פשוט לאחר הסרת מכשול הערבות של החברות החדשות. רוב רובם של המבצעים וההטבות תחומים בזמן ובתוכם קיים מנגנון מובנה של העלאת מחיר בסוף תקופת המבצע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן