אי.בי.די העלתה את המלצתה על סלקום לקנייה – בעקבות הדוחות הכספיים

חברת IBI העלתה את המלצתה לסלקום לקנייה עקב הדוחות הכספיים האחרונים של חברת הסלולר, וממליצה כעת לחזור ולהחזיק במניית סלקום מעל חלקה בשוק, כך עולה ממסמך שיצא ממחלקת המחקר של החברה היום. סלקום, לפי המסמך, פרסמה "דוחות כספיים סבירים שהצליחו להכות את התחזיות הנמוכות (…) נוכח מצבו הקשה של הענף". 

לפי התסקיר, סלקום אומנם הציגה שורה של נתוני הכנסה נמוכים מהציפיות, בעיקר בגין ירידה בהכנסות מציוד קצה, אך דווקא פעילות הסלולר שנשחקה בעשרות אחוזים בתקופה האחרונה שמרה על יציבות בהשוואה לרבעון הקודם וירדה רק ב-3 מיליון שקל.

"סה"כ הציגה סלקום במהלך הרבעון יציבות בהכנסה הממוצעת ממשתמש ברמה של 90.3 שקל למנוי ורשמה אובדן של 29 אלף מנויים", נרשם בתסקיר. לקראת הרבעון הבא, מוערך, תרשום סלקום אובדן מנויים משמעותי יותר ושחיקה של 3-4 שקלים בהכנסה הממוצעת ממשתמש.

שיעורי הרווחיות של סלקום צוינו אף הם לטובה: "סלקום מצליחה להוציא לפועל באגרסיביות את תוכנית ההתייעלות שלה", נמסר בתחקיר. הוצאות התפעול של החברה ירדו ב-27 מיליון שקל בהשוואה לרבעון הקודם, מה שהוביל לרווח תפעולי של 282 מיליון שקל – גבוה מהערכות קודמות שניתנו מ- IBI.

בסיכום הניתוח הוסבר: "ברור לכל שהדוחות אינם משקפים עד תום את השפעות התחרות שבפתח, אך הם כן נתנו כיוון על יכולת ההתייעלות בחברה, על הפוקוס הרב על תזרים המזומנים ועל פוטנציאל השיפור בהון החוזר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן