אי.די.בי הפקידה 20 מ' שקל נוספים בקופת בית המשפט

התהליך הושלם: אי.די.בי הפקידה היום בצהריים בקופת בית המשפט את יתרת הסכום (20 מיליון שקלים) עליו הורה בשבוע שעבר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, כתנאי להארכת המועד להגשת הסדר חוב בחברה.

מוקדם יותר הבוקר קיבל בית המשפט את בקשת אי.די.בי להארכת מועד להגשת הסדרי חוב בחברה, וקבע לוח זמנים להגשת הצעות חדשות, בכפוף לכך שעד מחר בשעה 14:00 תופקד בקופת בית המשפט יתרת הסך של 20 מיליון שקל.

הצעת הנציגות של מחזיקי אגרות החוב עם המשקיע היהודי-ארגנטיני, אדוארדו אלשטיין, לא אושרה בידי בית המשפט, והיא תידון בפני הנושים עם הצעות שיוגשו בעתיד. בית המשפט אישר גם את הסכם מכירת מניות כלל ביטוח.

"בשים לב לעמידת חברת האחזקות בתנאי ההחלטה מ-18 באוגוסט עת הופקד סך של 450 מיליון שקל בנאמנות בידי בא כוח אמבלייז, וכן את 50 מיליון השקלים בקופת בית המשפט וכמתחייב מההחלטה האמורה, וכן מטעמים נוספים כמפורט בהחלטה, אני מקבל את בקשתה להארכת המועד להגשת הסדרי חוב ודחיית אסיפת הנושים", כתב השופט איתן אורנשטיין בהחלטתו. 

"מהאמור אני דוחה את בקשת נאמני אג"ח אחזקות לאשר בשלב זה את "הסדר החלוקה בעין" שהסדר אלשטיין מהווה חלק מימנו", המשיך אורנשטיין.

נוחי דנקנר, אתמול במהלך הדיון | צילום: אהוד כהנים

"אני מאשר את הסכם מכירת המניות שמחזיקה חברת אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח, ואת הסכם בעלי המניות עם הקונה המיועדת", סיכם אורנשטיין, "החברה תדווח לבית המשפט על התקדמות במימוש ההסכם. בשלה זה איני נעתר לבקשה להורות על העברת הכספים שבידי המשקיף, חגי אולמן, המיועדים לנושי אי.די.בי פתוח. ההחלטה בבקשה זו תינתן לאחר שתתקבל החלטת דירקטוריון החברה האם לחלק את הכספים האמורים". 

השופט אורנשטיין קבע כי הצעות להסדרי חוב לחברת האחזקות יוגשו לבית המשפט עד 20 באוקטובר 2013, כשהמומחה מטעמו יבדוק אותן עד 30 באוקטובר. כל צד יהיה רשאי להגיש את הסתייגויותיו עד ל-24 באוקטובר.

ההצעות יובאו לאישור האסיפות המקדימות, ולאחריהן אסיפות נושים, באופן שאסיפות הנושים תתקיימנה עד 14 בנובמבר 2013. התנגדויות להסדר יוגשו עד 19 בנובמבר והדיון באישור ההסדר יתקיים ב-25 בנובמבר.

נציג מחזיקי האג"ח הפרטיים, אוהד אלוני, אמר הבוקר לגל"צ כי השופט קיבל החלטה נכונה. לא הייתי ממהר להספיד את נוחי דנקנר או לפתוח את בקבוקי השמפניה. אנחנו צריכים לדאוג שהציבור יקבל מקסימום מהחוב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן