אי.די.בי: "חשש לניגוד עניינים של קרן יורק בנציגות האג"ח"

נמשך המאבק בין אי.די.בי פתוח לנציגות מחזיקי האג"ח של החברה, בראשות קרן יורק. החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, הנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, שלחה היום מכתב נוסף לעורכי הדין של נציגות בעלי האג"ח של החברה.

"בהתאם למידע שהתפרסם", כתבו באי.די.בי, "הגיעה קרן יורק להחזקה של 20% מכלל הע.נ. של אגרות החוב. לאור מיעוט המשתתפים באסיפות מחזיקי אגרות החוב מקנות החזקותיה של קרן יורק השפעה דומיננטית בהחלטות של מחזיקי אגרות החוב".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

חיים גבריאלי, משנה למנכ"ל אי.די.בי פתוח | צילום: סיון פרג'

"על פי המהלך שמובל על ידי קרן יורק", הוסיפו באי.די.בי, "בעוד שכלל מחזיקי אגרות החוב יהיו 'רק' בעלי מניות בחברה (וכתוצאה מכך 'יחטפו' תספורת עמוקה בחוב האג"ח), או למצער יקבלו מניות אותן יאלצו למכור בסמוך לאחר קבלתן מסיבות שונות, מתכננת קרן יורק להפוך להיות בעלת השליטה בחברה, והיא בלבד (להבדיל מכל יתר מחזיקי אגרות החוב) מתכננת להנות מהיתרונות המוקנים אך ורק למי שאוחז בדבוקת שליטה בחברה – הזכות למנות את מנהליה, לכוון את פעולתה ולהינות מפרמיית שליטה במכירת החזקותיה לצד שלישי, זכויות שהינן בעלות ערך כלכלי רב".

"לאור האמור", מסכמים בחברה, "על הנאמנים לשאול את עצמם האם אכן ישנה זהות אינטרסים בין קרן יורק לכלל מחזיקי אגרות החוב? האם כל הנציגים של מחזיקי אגרות החוב פועלים לצורך השגת מלוא סכום החוב, או שמא חלקם פועלים למען מטרות עצמאיות אחרות? והאם קרן יורק מובילה את הנציגות ואת מחזיקי אגרות החוב למהלך מסוכן שיש בו לשרת את האינטרסים היחודיים שלה בלבד? והאם גוף מוסדי אחד או יותר חבר לקרן יורק וגם הוא יהנה עימה על חשבון כל יתר מחזיקי האג"ח?".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן