אי.די.בי למחזיקי האג"ח: "נקיטת הליכי חדלות פירעון היא צעד מסוכן"

הדוחות הכספיים הסבירים של חברת אי.די.בי החזירו לקבוצה ככל הנראה את הביטחון, לפחות כלפי חוץ. לאחר שנאמני מחזיקי אגרות החוב של החברת זימנו להיום את המחזיקים לאסיפה לאחריה עשויה להתקיים הצבעה אם להתחיל בהליך חדלות פרעון כנגד החברה, הגיבו היום באי.די.בי בחריפות.

"הזימון לאסיפות אשר על סדר יומן הסכמה של נאמני מחזיקי אגרות החוב של החברה לנקוט הליכי חדלות פרעון כנגדה, הינו בנסיבות הקיימות צעד מיותר, מסוכן, בלתי סביר וחסר כל בסיס", נאמר בהודעת החברה. "יתר על כן, צעד כזה פוגע ישירות בחוסנה הפיננסי של החברה שהוא ללא ספק אינטרס העל של החברה, נושיה ובעלי מניותיה". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"החברה דוחה בכל תוקף את הניסיון להעלות נגדה טענות של חדלות פרעון", הוסיפו באי.די.בי. "כידוע לכם היטב לחברה כושר פירעון של חובותיה השוטפים עד לחודש יוני 2013 ותכניות לפירעון חובותיה לאחר מכן. לא למותר להוסיף כי המדובר בחברה אשר עד למועד זה לא הפרה ולו אחת מהתחייבותיה למחזיקי אגרות החוב שלה (כמו גם לנושיה האחרים), ושמוכיחה פעם אחר פעם הוצאתם אל הפועל ובאופן מוצלח של מהלכים משמעותיים לצורך עמידה באתגרים שבפניה".

"כפי ששבנו והבהרנו, החברה היתה ועודנה חברה בעלת כושר פירעון בכל המובנים", מסכמים באי.די.בי.  

נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי | צילום: סיון פרג'

נאמני מחזיקי האג"ח זימנו את האסיפה בשל הודעת אי.די.בי לפני כשבועיים כי אין בכוונתה להיענות לדרישת הנאמנים כי תשלום הריבית למחזיקי אגרות החוב (סדרה ד') בדצמבר לא ייעשה אלא בגיבוי של הזרמת הון חיצונית לחברה.

"בחודשים האחרונים לא חל שיפור במצבה הפיננסי של החברה", נאמר בהודעת הנאמנים. "מסתמנת אפשרות ממשית כי גם בדוחותיה הכספיים לרבעון האחרון (אשר אמורים להתפרסם בימים הקרובים) תיכלל הערת "עסק חי" וזאת יחד עם העובדה, כי גם המועד בו לא יהיו בקופת החברה האמצעים לפירעון חובותיה הינו קרוב יותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן