אי.די.בי מבקשת לבדוק ניגוד עניינים של מחזיקי האג"ח

קבוצת אי.די.בי מאשימה את חברת פסגות בניגוד עניינים במסגת נציגויותיה באג"ח שלה. במכתב ששלחה היום אי.די.בי באמצעות עורכי דינה לנאמני האג"ח שלה היא מבקשת לבחון ניגוד עניינים במסגרתו פסגות משתמשת בנציגויותיה באי.די.בי אחזקות על מנת לקדם אינטרסים באי.די.בי פיתוח. 

אמנם במכתב לא מציינת אי.די.בי את חברת פסגות במפורש, אולם ההנחה היא שמדובר בה, מכיוון שהיא היחידה מבין מחזיקי האג"ח בעלת נציגויות בשתי החברות. לטענת אי.די.בי "חשש מהותי וממשי זה מעצם שכן לגבי רוב הגופים המוסדיים קיימים פערים ניכרים ביותר בין שווי אחזקותיהם באג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין אילו שבאי.די.בי פתוח".

עורכי הדין רם כספי ואברהם וול מבקשים "לבחון בדחיפות את סוגיית ניגוד העניינים" ואומרים כי "חברת אי.די.בי לא תעבור לסדר היום, נוכח ההתנהלות הקיימת מתאפיינת בחוסר שקיפות ובמעטה בלתי מוסבר של סודיות".

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: יח"צ תומריקו

בתגובה להאשמות של אי.די בי, אומרים בפסגות: "מטרתו של מכתב זה הינה אחת ויחידה: הוצאת פסגות מהנציגות של החברה וזאת מהסיבה היחידה שפסגות פועלת ללא לאות ובאופן אקטיבי במסגרת הנציגות ולמטרות שלשמה הוקמה. החברה מחפשת "שקט" על מנת להמשיך "עסקים כרגיל" (עסקאות בעלי עניין, שכירת יועצים, הוצאות כבדות), מקום בו אסור לה להמשיך "עסקים כרגיל".

עוד נמסר מפסגות כי "החברה פועלת אך ורק מתוך האינטרסים של שמירת זכויות הציבור ונאמנות מוחלטת ללקוחותיה. לנושא האחזקות באג"ח של הקבוצה ניתן גילוי כנדרש מראש, לרבות לגורמים הרלוונטיים. יתרה מכך פסגות זכתה בזכות בבחירות לנציגות באי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח ברוב קולות – דבר המעיד על אמון הציבור ביכולותיה בעניינים אלו. אנו מציעים להנהלת אי.די.בי לבחון "פוטנציאל לניגוד עניינים" בהנהלות השונות של החברות בקבוצה ובעסקאות המתגבשות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן