אי.די.בי: "מגעים למכירת כלל ביטוח למשקיעים מסין לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל"

האם משקיעים מסין ירכשו את כלל ביטוח מידי אי.די.בי פתוח? אחרי הפסקת מסחר ארוכה, דיווחה היום החברה כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם קבוצת משקיעים הממוקדת בסין, למכירת 30% בכלל ביטוח לפי שווי 4.6 מיליארד שקל. על פי ערך מניית החברה סבגירת המסחר אתמול, מדובר בפרמיה של 28% על המחיר.

על פי הדיווח, במסגרת העסקה צפוי הגוף לרכוש שליטה בכלל ביטוח, והצדדים יחתמו על הסכם בעלי מניות, ובמסגרתו, בין היתר, לחברה תוקנה אופציית PUT למכירת יתרת החזקות החברה בכלל ביטוח לגוף הרוכש, ולגוף הרוכש תוקנה אופציית CALL לרכישת יתרת ההחזקות האמורות. באי.די.בי פתוח הבהירו כי אין וודאות שייחתם הסכם מחייב בין הצדדים.

כזכור, אי.די.בי חויבה על ידי בית המשפט להציג עסקה למכירת 27.5% מאחזקותיה בכלל ביטוח עד ה-22 באוגוסט. בתחילת השבוע הודיעה אי.די.בי. פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, כי קיבלה מספר הצעות ראשוניות לרכישת כלל ביטוח.

בחודש מאי האחרון, יממה לאחר הודעת נציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח ואי.די.בי אחזקות על כוונתם להשתלט על החברה, דיווחה אי.די.בי כי קרן זרה מעוניינת לקנות את כלל לפי שווי של 4.5 מיליארד שקל – בפרמיה של 33% על המחיר דאז. השבוע הודיעה החברה כי הקרן הבינלאומית הזרה לא הגישה הצעה בסופו של דבר לרכישת כלל.


דנקנר | צילום: אלוני מור

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן