אי.די.בי ערערה על הדד-ליין למכירת כלל: "עלול להשפיע על המשק כולו"

שבועיים אחרי ההליך המכריע שבו העניק בית המשפט לאי.די.בי ארכה למכירת כלל ביטוח, הודיעה היום אי.די.בי כי תערער על ההחלטה. לפי אי.די.בי, "החלטת בית המשפט המחוזי מהווה חקיקה שיפוטית, המשנה סדרי בראשית ללא בסיס כלשהו בדין. להחלטת ביהמ"ש המחוזי השלכות רוחב מרחיקות לכת עד כדי השפעה חמורה על המשק הישראלי כולו". באי.די.בי מבקשים להאריך את המועד שקבע בית המשפט למכירת כלל ביטוח לחודש אוקטובר 2013, ולהאריך את המועד להגשת בקשות להסדר לאחר מועד זה.

במסגרת ההחלטה, העניק שופט המחוזי איתן אורנשטיין לאי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ארכה של חודשיים למימוש אחזקותיה בכלל ביטוח. המועד האחרון למהלך הוא ה-22 באוגוסט. "יש לאפשר לחברה להתנהל ללא חרב על צווארה", אמר אורנשטיין בעת ההחלטה. עם זאת, בית המשפט דחה את בקשתה של אי.די.בי לסלק את התביעה על הסף, וציין כי "נקודת האיזון תלויה בעיקר ביכולת של אי.די.בי פתוח לממש את נכסיה. אם לא כן היא לא תוכל לפרוע את התחייבותה כבר בשנה הקרובה".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

על פי הערעור של אי.די.בי, המהלכים עליהם הורה אורנשטיין הם "לכאורה זמניים ולמעשה בלתי הפיכים, שמעבר להיותם שגויים מהבחינה המשפטית, הרי שהם עלולים לגרור את החברה לסחרור משפטי וכלכלי ומציבים אותה תחת תנאים עסקיים בלתי אפשריים. עצם הותרת ההליכים על כנם – בנסיבות העניין ולאור טיבם של הליכים אלו – מסב לחברה נזקים חמורים ובלתי הפיכים".


בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, בבית המשפט | צילום: פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

במקביל להגשת הערעור, ממשיכה אי.די.בי לנסות למכור את כלל ביטוח. היום פרסמה אי.די.בי פתוח הליך מובנה למכירת 27.5% מאחזקותיה בכלל ביטוח. ההליך כולל איתור רוכשים פוטנציאליים וקבלת הצעות מחייבות עד לתאריך 7 באוגוסט 2013, לרכישת 27.5% מאחזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח.

שלבי ההליך כפי שפורסמו היום: החל מ-24 ביוני 2013 יועמד לרשות רוכשים פוטנציאליים חדר מידע אודות כלל ביטוח. מ-1 ביולי 2013 ייערכו פגישות ושיחות בין רוכשים פוטנציאליים לבין מנכ"ל כלל ביטוח. עד ל-15 ביולי 2013 יגישו רוכשים פוטנציאליים הצעות רכישה ראשוניות לא מחייבות ("ההצעות הראשוניות"), הכוללות בין היתר את גובה ההצעה הכספית, מקורות המימון לרכישה ופרטים רלוונטיים אחרים.

בהמשך להצעות הראשוניות תזמין אי.די.בי פתוח רוכשים פוטנציאליים לשלב השני של הליך המכירה. במהלך השלב השני יועמד לרשות רוכשים פוטנציאליים חדר מידע מורחב, יימסרו לידיהם טיוטות הסכם רכישה והסכם בעלי מניות, וייערכו שיחות בינם לבין ההנהלה הבכירה של כלל ביטוח.

שיחות אלו מיועדות להתקיים החל מתאריך 22 ביולי 2013. עד ל-7 באוגוסט 2013 יוגשו הצעות מחייבות של הרוכשים הפוטנציאליים, בליווי נוסחים של הסכם רכישה והסכם בעלי מניות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן