אי.די.בי: קיבלנו מספר הצעות לרכישת כלל ביטוח; הקרן הזרה לא הגישה הצעה

הליך המכירה של כלל ביטוח נמשך: אי.די.בי, אשר חויבה על ידי בית המשפט למכור את כלל ביטוח עד ה-22 באוגוסט, הודיעה הבוקר כי קיבלה מספר הצעות ראשוניות לרכישת החברה. יום חמישי היה המועד האחרון להגשת הצעות רכישה ראשוניות לא מחייבות, לאחר שהוארך מן ה-15 ביולי.

בהודעתה התייחסה אי.די.בי גם לפרסום שלה מחודש מאי לפיו קרן זרה מעוניינת לקנות את כלל לפי שווי של 4.5 מיליארד שקל – בפרמיה של 33%. הדיווח על הצעת הרכש הגיע יממה אחרי שנציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ושל החברה הבת אי.די.בי פתוח הגיעו להסכמה מפתיעה ולהחלטה להשתלט על החברה. היום אישרה אי.די.בי כי לא הקרן הבינלאומית הזרה לא הגישה הצעה לרכישת כלל.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

צילום: רויטרס

כזכור, בתחילת חודש יוני העניק בית המשפט לאי.די.בי פתוח ארכה של חודשיים למכירת כלל ביטוח, במסגרת תביעתם של מחזיקי האג"ח, שביקשו להשתלט על החברה. השופט איתן אורנשטיין ביקש לאפשר לחברה להציג תוכנית פירוט כוללת לאופן שבו היא מתכוונת לממש את נכסיה ולעמוד בהתחייבויות. "יש להניח שאם עד תום התקופה האמורה לא תצליח חברת פיתוח למכור את כלל ביטוח יהפכו החששות בדבר הקשיים בתזרים לממשיים והספק בדבר יכולת הפירעון יהיה ברמה גבוהה של ודאות", נכתב בהחלטה.

שבועיים לאחר מכן ערערה אי.די.בי על ההחלטה בטענה כי המהלכים עליהם הורה אורנשטיין הם "לכאורה זמניים ולמעשה בלתי הפיכים, שמעבר להיותם שגויים מהבחינה המשפטית, הרי שהם עלולים לגרור את החברה לסחרור משפטי וכלכלי ומציבים אותה תחת תנאים עסקיים בלתי אפשריים. עצם הותרת ההליכים על כנם – בנסיבות העניין ולאור טיבם של הליכים אלו – מסב לחברה נזקים חמורים ובלתי הפיכים".

בהודעת אי.די.בי מהיום צוין כי החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות או להפסיק את הליך המכירה כאמור או לבצע את עסקת המכירה בכל אופן אחר.

במקביל להודעה, פרסמה היום אי.די.בי פתוח כי קבוצת מנורה, לה חייבת החברה 154.5 מיליון שקל, החליטה להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי. כולל עמלות, הסכום שמבקשת מנורה לפרוע הוא 199 מיליון שקל, והיא דורשת לפרוע אותו בתוך 14 ימים. אי.די.בי השיבה במכתב בו היא דוחה את הטענות, והדגישה כי היא עומדת במלוא התחייבויותיה ופורעת את כל התשלומים למנורה כסדרם. החברה דרשה מהנושה האמור למשוך את מכתבו עד לסוף היום, וציינה כי אם הדבר לא יתבצע, היא שומרת לעצמה את האופציה לפנות לבית המשפט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן