אי די בי: תם הדיון בביהמ"ש. בן משה התחייב לחשוף את מקורותיו הכספיים

מוטי בן משה, בעל השליטה באקסטרה הולדינג, שזכה לרוב המצביעים בהצעה לרכישת IDB, הודיע הבוקר (א') לשופט בית המשפט איתן אורנשטיין על נכונתו לחשוף את מקורותיו הכספיים, וכן את מבנה האחזקות של החברה.

כשנשאל על ידי השופט האם הוא מוכן להתחייב לכך שחובת הגילוי תהיה מלאה, ושהשקיפות תבוצע כבר עכשיו, הודיע בן משה: "לגמרי".

סוגיית מקורותיו הכספיים של בן משה ומבנה עץ החברות, שבאמצעותו הוא מתכוון לרכוש את IDB, עמדו הבוקר במרכז הדיון שנערך בבית המשפט. בדיון זה התברר כי הרוכשת של IDB תהיה אקסטרה אנרג'י הפעילה בגרמניה. על פי הנתונים שנמסרו לבית המשפט, היקף ההזרמה של אקסטרה אנרג'י לחברה יסתכם ב-116 מיליון אירו (15 מיליון אירו מקורם בפעילות שוטפת ומיליון אירו נוספים יוזרמו מחברה פרטית שבבעלות בן משה).

השופט איתן אורנשטיין, עדיין אין החלטה | צילום: רויטרס

מומחה בית המשפט אייל גבאי מסר: "הבעייתיות שבהצעת אקסטרה עמדה לנגד הנושים בעת ההצבעה. ההצעות היו דומות, אבל מה שהכריע היה אי הוודאות הנוגעת לפעילות IDB בעקבות חוק הריכוזיות".

המשקיף מטעם בית המשפט בדירקטוריון עו"ד חזי אולמן שיבח את עבודת דירקטוריון IDB פיתוח. יחד עם זאת, הוא ציין את הבעייתיות בהתנהלות דירקטוריון IDB אחזקות (חברת האם), ועל כך שהדירקטוריון לא בחן ברצינות את ההצעה הנגדית של קבוצת אקסטרה-אלשטיין שהונחה בפניו לרכישת IDB.

בתום דיון שנמשך שלוש וחצי שעות, סיים השופט את הדיון. עדיין לא ברור מתי החלטתו תימסר. יחד עם זאת, ברור כי לאור דרישתו לחשיפת הנתונים מצד בן משה, נראה כי המשקיע יתבקש למסור מיידית נתונים אלו והם יועברו לבחינתו של המומחה מטעם בית המשפט, אשר יחליט האם הם יניחו את דעתו או שיש צורך לחשיפה נוספת.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן