אי המטמון: ספינה אמריקאית מצאה אוצר של 38 מיליון דולר

מסתבר שעוד יש אוצרות בעולם: חברת החיפושים "אודיסיי מרין" הודיעה כי איתרה אוצר של 48 טונות מטילי כסף באוניית סוחר בריטית שהוטבעה ליד חופי אירלנד לפני יותר מ-70 שנה. שווי האוצר המוערך הוא 38 מיליון דולר.

מטילי הכסף נמצאו על הריסות הספינה גאירסופה, ספינת מטען שהוטבעה על ידי צוללת גרמנית במהלך מלחמת העולם השנייה. לפי הסיכום עם ממשלת בריטניה, תוכל ה"אודיסיי" לשמור על 80% מהאוצר.

חברת החיפושים האמריקאית אמרה כי היא מאמינה שהספינה נשאה כמות הגדולה פי חמישה ממה שאותר עד כה, בשווי כולל של 190 מיליון דולר.

מטילי כסף בשווי 38 מיליון דולר | צילום: רויטרס

אודיסיי לא סיפקה את המיקום המדויק שבו אותרה הספינה הטובעת, והוסיפה כי מטילי הכסף נשלח למתקן מאובטח בבריטניה.

חברת החיפושים האמריקאית התפרסמה לפני חמש שנים לאחר שמצאה אוצר בשווי 500 מיליון דולר ליד חופי פורטוגל, אולם לאחר האיתור, הכריזה ממשלת ספרד בעלות על שרידי הספינה. הסכסוך עבר לבתי המשפט, ומוקדם יותר השנה חייב בית המשפט את החברה להעביר לממשלה זהב וכסף בשווי של יותר מ-500 מיליון דולר.

אודיסיי מעורבת גם בפרויקט לחילוץ כסף מהאונייה הבריטית SS מנטולה, אשר הוטבעה על ידי צוללת גרמנית בפברואר 1917, 160 ק"מ מן המקום בו נמצאה הגאירסופה.

אודיסיי, שהוקמה ב-1994, פרסמה ביום רביעי כי היא הפסידה 15.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, אך החברה אמרה כי היא תתאושש מן ההפסדים ברבעונים הקרובים לאחר שתמכור את הכסף שחילצה מהאונייה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן