אל על: ההפסד הנקי זינק ב-40% ל-32 מיליון דולר

חברת התעופה אל על דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. על פי הדוח, החברה סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 32 מיליון דולר, זינוק של כ-40% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012. הכנסות החברה מהפעלת מטוסים גדלו ב-0.4% והסתכמו ב-430 מיליון דולר. 

ההפסד התפעולי של אל על ברבעון הראשון הסתכם ב-36.3 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הוצאות ההפעלה של החברה רשמו עלייה של 1.2% ל-393 מיליון דולר. 

שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב-81.7% לעומת שיעור תפוסה של 81.2% ברבעון הראשון של שנת 2012. נתח השוק של אל על ירד מ-36.6% ל-34.7% ברבעון הראשון של שנת 2012.

על פי הדוח, ברבעון הראשון של השנה הוציאה על אל 1.4 מיליון דולר על הטבות לעובדים, בעיקר פיצויים, תוכניות פרישה והטבות סוציאליות אחרות. מדובר בגידול של 55% בהוצאות על הטבות עובדים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. 


אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על | צילום: סיון פרג'

תרומתו של מגזר מטוסי הנוסעים למחזור החברה ברבעון הראשון הסתכם ב-9.5 מיליון דולר (כ-2.4%). מדובר בירידה בתרומת המגזר לעומת 12.6  (כ-3.3%) מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

תזרים המזומנים של אל על מפעילות שוטפת הסתכם ב-80.5 מיליון דולר, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד דווח כי הוצאות החברה עבור דלק סילוני (דס"ל) גדלו, בכ-7.1 מליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-4.8%. 

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי אמר בהתייחסו לדוחות החברה: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013 הושפעו מהמשך השפעת מבצע עמוד ענן שהשפיע על התוצאות גם ברבעון זה והתחרות בענף התעופה".

עוד הוסיף שקדי כי "החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של שנת 2013 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. התפעול של מטוסי החברה הביא לשיעור תפוסה של כ- 81.7%. אנו ממשיכים לפעול בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות ולהתמודדות מול התחרות המחריפה בשוק והשינויים המאתגרים בענף התעופה העולמי והמקומי. במסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום הוצאות והקטנת מצבת העובדים".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן