“אם היה מונדיאל באבסורד – המפקחת הייתה עולה לגמר בלי בית מוקדם”

"נטל הרגולציה על העולם העסקי היא בלתי נסבלת. הרגולטורים הופכים את החיים שלנו לבלתי אפשריים מי שמניע את גלגלי המשק זה אנחנו, לא דורית סלינגר!", כך אמר היום נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בכנס של לשכת סוכני הביטוח היום בתל אביב. נושא הכנס היה חוק ההסדרים, ובדבריו העלה ברוש מסר תקיף למפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, על רקע הצעדים המתוכננים ברפורמת הביטוח.

את הכנס, שהתקיים בגני התערוכה בנוכחותם של למעלה מ-700 סוכני ביטוח, פתח נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ. הוא הדגיש את מוכנות הסוכנים לרפורמה ולהפחתת העלויות הפנסיונית למבוטחים. "לא התכנסנו כאן היום בכדי להגיד לא. לא התכנסו כאן היום בכדי לומר למפקחת על הביטוח תשכחי משינויים". אברמוביץ הבהיר כי סוכני הביטוח לא ימסמסו את הרפורמה, וכי בכוונתם להגיע בסופו של דבר לפתרון הראוי.

"לא יכולה לפתור גוף מחובת ייעוץ בנושא כל כך רגיש". דורית סלינגר

במהלך דבריו תקף אברמוביץ את הסכמת הפיקוח לפתור את חברות הביטוח מהליך ייעוץ פנסיוני. "איך יכול רגולטור לפתור גוף מחובת ייעוץ בנושא כל כך רגיש?", שאל אברמוביץ והמשיך, "אם היה מונדיאל באבסורד אז המפקחת עולה לגמר בלי בית מוקדם. פנסיה איננה מוצר שקונים באיקאה, פנסיה איננה הלוואה חד פעמית שמשק בית לוקח מהבנק. כשאדם מחליט על המסלול הפנסיוני שלו הוא בוחר באפיק החיסכון הכי חשוב שלו, של משפחתו, ושל הזכות שלו להזדקן בכבוד".

אוריאל לין ואריה אברמוביץ | צילום: יח"צ

נשיא לשכת המסחר, אוריאל לין, הסביר כי "מדינת ישראל נתנה כוח מופרז לרגולטורים. השרים שאישרו את הרפורמה הזו אינם יודעים מה הם אישרו. הם הולכים אחרי סיסמאות: "תחרות", "לטובת העובד". זו לא תחרות וזה לא לטובת העובד – זו הולכת שולל ופגיעה קשה בחופש העיסוק".

ח"כ מיכל בירן ונורית קורן אשר נכחו גם הן בכנס, הסכימו כי חוק ההסדרים נותר בעייתי. בירן אמרה כי החוק "נעשה בצורה פזיזה ומלאה חורים. ללא הפרדת דמי הניהול מתגמול הסוכן, לא תיפתר הבעיה. הצעת החוק שלנו בנושא כבר כתובה ותוגש בקרוב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן