Forbes Israel Logo
אולפני MGM. צילום: Shutterstock
אולפני MGM. צילום: Shutterstock

אמזון מרחיבה את שירותי הסטרימינג ורוכשת את MGM ב-8.5 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה של בזוס רכשה את האולפניים האייקוניים ברכישה הגדולה ביותר מאז 2017. לשירות הסטרימינג צפויים להגיע תכנים רבים לרבות סדרת ג'יימס בונד

ענקית הטכנולוגיה והמדיה אמזון של ג'ף בזוס הודיעה כי הגיעה להסכם לרכישת אולפני MGM ההיסטוריים, שנותרו בין האולפנים היחידים בהוליווד שלא היו בבעלות של חברת ענק. העסקה נסגרה בסכום של 8.45 מיליארד דולר.

מדובר ברכישה המשמעותית ביותר של אמזון מאז שביצעה את רכישת רשת המרכולים האמריקאית Whole Foods בשנת 2017 תמורת 13.7 מיליארד דולר.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם בכלי התקשורת ברחבי העולם כי ענקית הקמעונאות אמזון החלה הליכי משא ומתן לרכישת אולפני MGM ההיסטוריים, תמורת סכום משוער של 9 מיליארד דולר.

סניף של Whole Foods. צילום: Shutterstock
הרכישה הכי גדולה של אמאזון מאז Whole Foods. צילום: Shutterstock

MGM הם מהאולפנים המפורסמים והמצליחים בתעשיית הקולנוע. מדובר במותג מוכר מאד ברחבי העולם, בייחוד בשל סמל האריה השואג שהפך לאייקון. כעת, עם חתימת העסקה, לשירות הסטרימינג של אמזון תתאפשר גישה למאגר תוכן חדש ומפואר במיוחד, החל מתור הזהב של האולפנים, כולל סרטים קלאסיים כמו הקוסם מארץ עוץ, מספר סרטים מסדרת ג'יימס בונד, סדרת רוקי, שתיקת הכבשים ועוד.

הדיווחים בשבוע שעבר על העסקה העתידית הגיעו שעות ספורות בלבד לאחר ש-AT&T הודיעה כי בכוונתה לשלב את חברת וורנר מדיה שבבעלותה יחד עם ערוץ דיסקברי העוסק בסדרות טבע ומדע וכן מספר ערוצי בישול, ובכך לייצר ענקית סטרימינג חדשה שתצטרף למלחמה בתחום.

השירותים שיווצרו בשל שורת האיחודים והמיזוגים יצטרפו לזירה לצד נטפליקס, המונה כ-200 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם, דיסני +, שירות אמזון פריים וידאו, Hulu, HBO Max ועוד.

שחקנית משמעותית בעולם הבידור

המהלך האחרון של אמזון לא מפתיע לאור התנהלותה בשנים האחרונות והחלטתה להשקיע משאבים רבים בשירות הסטרימינג שלה, המונה גם הוא כ-200 מיליון משתמשים רשומים, נתונים דומים מאד ליריבה המרה שלו נטפליקס.

בנוסף משקיעה החברה סכומי עתק בייצור סדרות מקור, כמו למשל הסדרה העוסקת בעולם הפנטסטי של סדרת "שר הטבעות", שעל פי דיווחים עולה לענקית הטכנולוגיה כ-465 מיליון דולר עבור הפקת עונה אחת בלבד.

כמו כן, אמזון מנסה למצב את עצמה גם כיוצרת תוכן איכותית וזוכת פרסים. כך למשל החברה חתומה על הסרט עטור השבחים "מנצ'סטר ליד הים", סרט שמימש את ציפיותיה של אמאזון וזכה בפרס האוסקר בשנת 2017.

רכישתה של MGM, שאחראית כאמור ללא מעט סרטים מוכרים וזוכי פרסים, תעזור אם כן במיצוב של אמזון כשחקנית משמעותית בעולם הבידור, הטלוויזיה והקולנוע.

דניאל קרייג. צילום: Shutterstock
ג'ייימס בונד – מגיע בקרוב מאוד לאמזון פריים וידאו. צילום: Shutterstock
מלחמת הסטרימינג עולה מדרגה

שירות דיסני +, שלא נתפס כמאיים במיוחד עד כה, מתחיל גם הוא להדביק את הפער מדי יום, לאחר שלאחרונה נרשם הגידול המשמעותי ביותר במספר המנויים שלו שעומד כעת על כ-104 מיליון משתמשים.

מדובר בחדשות טובות עבור חברת דיסני, לאחר שזו חוותה שנה קשה במיוחד בצל התפשטות הקורונה, שגרמה לעיכובים ביציאת סרטים לאקרנים או יציאתם לשירותי הסטרימינג בלבד וסגירת מספר פארקי שעשועים ברחבי העולם.

נראה כי האיום המשמעותי ביותר שמציבה כרגע דיסני + על פני המתחרות הוא בתחום יצירת תוכן מקורי איכותי. התוכן האיכותי שמייצר השירות הוא, ככל הנראה, הגורם שפיתה את אלפי המנויים החדשים. בין הסדרות שמפיקה דיסני ניתן למצוא את "האלמנה השחורה" המבוססת על הדמות מסדרת הנוקמים מהיקום של מארוול ואת הסדרה הפופולרית "המנדלוריאן" המבוססת על "מלחמת הכוכבים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן