אנדרואיד 5.0 כבר בדרך: תושק במהלך אוקטובר?

שבועות בודדים לאחר שגוגל שיחררה את גרסת אנדרואיד 4.3, כבר צץ הסימן הראשון לגרסת מערכת ההפעלה העתידית אנדרואיד 5.0, הידועה גם בשם הקוד Key Lime Pie. המערכת החדשה הופיעה בגרסאות של מכשירי נקסוס 7, מה שמרמז כי שחרורה של אנדרואיד 5.0 קרוב מאי פעם.

מאוכזבים מהשדרוג

אנדרואיד 4.3 שוחררה למשתמשים ב-24 ביולי והציעה ממשק משתמש זהה לגרסה הקודמת, עם מספר שינויים קלים. בין השינויים היה ניתן למצוא עדכונים לאפליקציית המצלמה, תמיכה בטכנולוגיית Bluetooth BLE לצריכת אנרגיה נמוכה ותמיכה ב-AVRCP 1.3, לשיפור הזרמת האודיו לרמקולים חיצוניים ודיבוריות אלחוטיות.

לאור העובדה שהגרסה לא הציעה יותר מידי שינויים וויזואלים, היה נדמה כי המשתמשים מעט מאוכזבים ממה שהיה לאנדרואיד להציע, ואינם יכולים לחכות עד להגעתה של הגרסה הבאה של המערכת. כעת, מספר משתמשים מעידים כי מצאו את הסימן הראשון למערכת ההפעלה החדשה, מוסתר בתוך מכשירי הנקסוס של החברה.


צילום: רויטרס

המידע זוהה על ידי משתמש כרומיום שבחר להריץ מספר בדיקות על מכשירי נקסוס 4 ונקסוס 7 וזיהה את שם הקוד של ה-Build של המכשירים: KRS36B. נכון להיום שמות ה-Build מתאפיינים בכך שמתחילים עם האות J, המסמלת את גרסת מערכת ההפעלה ג'לי בין – ולאור עובדה זאת החליט המשתמש כי האות K היא הסממן של מערכת ההפעלה הבאה של החברה.

בעוד שנכון לעכשיו מדובר על ניחושים של משתמש נלהב, לאור העובדה שמידע אודות הנקסוס 5 כבר התחיל לדלוף לרשת לא מדובר בהשערה או בניחוש פרוע במיוחד. על פי המידע האחרון שדווח, נקסוס 5 יציע מסך בגודל 5.2 אינץ' ובאיכות FullHD, כלומר רזולוציה של 1920X1080, מסך LCD דק במיוחד, מעבד Snapdragon 800 במהירות 2.3GHz וזכרון RAM של 2 או אפילו 3 ג'יגה. בנוסף, המידע מלמד כי המכשיר עתיד להציע מצלמת 13 מגה פיקסל אחורית וסוללה בקיבולת של 2700mAh, לצד כמובן מערכת ההפעלה החדשה של החברה – אנדרואיד 5.0.

לצערנו, לאור העובדה שגוגל אינה דבקה בתאריכי השקה מדוייקים לגרסאות אנדרואיד או למכשירי נקסוס השונים, כעת ניתן רק להניח שהגרסה הבאה תגיע לקראת החודשים אוקטובר-נובמבר, ביחד עם מכשיר הדגל החדש של החברה. בינתיים, נוכל רק להמתין לעדכונים ולדיווחים נוספים, וכמובן לאימות מצד גוגל שהגרסת הבאה אכן בדרך.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

מודל התשלום של Feedly: חצי מיליון דולר תוך 8 שעות

גוגל תתחיל לסמן "מאמרים מעמיקים" בתוצאות החיפוש

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן