“אנו שומרים על מקומות העבודה של האזרחים – וזה הדבר החברתי ביותר”

מהיום אזרחי ישראל משלמים יותר. בלילה שבין שבת לראשון נכנסו לתוקפן שתי התייקרויות במשק, כאשרבלילה שבין שישי לשבת המע"מ עלה ב-1% והגיע ל-17% וכן התייקר גם מחיר ליטר דלק והגיע ל-8.25 שקל, שיא של כל הזמנים. הפעם הודיעו ראש הממשלה ושר האוצר כי לא יוכלו להתערב בייקור הדלק, כמו שעשו בעבר. 

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייקרות, ואמר כי "העולם נתון עדיין במשבר כלכלי מתמשך, בעצם המשבר הקשה ביותר שפקד את כלכלת העולם מזה 80 שנה. הקשיים הללו מכבידים על אזרחי כל המדינות, בייחוד המדינות המפותחות, וגם מכבידים על אזרחי ישראל. אנחנו נאלצים להדק את החגורה כדי לשמור על כלכלת ישראל. זה לא דבר קל, זה כרוך בקשיים לאזרחים, ואני יודע את זה".

עם זאת, נתניהו ציין כי "בצד הקשיים אנחנו עושים גם דברים. השבוע נכנס חוק חינוך חינם מגיל שלוש, שחוסך לפחות שמונה מאות שקל לכל ילד כל חודש, וזה בצד נקודות זיכוי ממס, הרפורמה בסלולרי, טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל שתיים עשרה. כל אלה וצעדים אחרים חוסכים כסף לאזרחים רבים. לדעתי, החשוב מכל זה שאנחנו שומרים על מקומות העבודה של אזרחי ישראל, צריך להבין שזה הדבר החברתי ביותר".

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יעלה מהיום 55 אגורות יותר ומחירו יגיע ל-8.25 שקלים לליטר, עלייה של 7.1%. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק תעמוד על 17 אגורות לליטר (כולל מע"מ), כלומר המחיר בשירות מלא יהיה 8.42 שקלים לליטר.

החיים בישראל מתייקרים שוב | צילום: רויטרס

מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 7.05 שקלים לליטר, עלייה של 39 אגורות מחודש אוגוסט. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (לא כולל מע"מ) תעמוד על 14 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

מלבד עדכון המחירים החודשי הקבוע, מושפע המחיר החדש גם מעליית המע"מ ב-1%, כפי שהחליטה הממשלה בסוף יולי, עלייה שהייתה אמורה להיכנס לתוקפה בתחילת חודש אוגוסט, ונדחתה לספטמבר. 

ההחלטה להעלות את המע"מ התקבלה במסגרת תוכנית כלכלית חדשה שיזמו ראש הממשלה, בינימים נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, במסגרת ההחלטה להגדיל את יעד הגירעון התקציבי ל-3%. במסגרת תוכנית זו, הוחלט גם על העלאת מס ההכנסה בב-1% למשתכרים מעל הממוצע (8,881 שקל בחודש), וב-2% למשתכרים מעל 67 אלף שקל בחודש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן