אסיה: המסחר ננעל בעליות למרות חשש מהנעשה באירופה

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית על אף ההפגנות האלימות אתמול ביוון ובספרד, והירידות בבורסות וול סטריט ואירופה. משבר החוב באירופה שב אתמול להדאיג את המשקיעים כאשר הולנד ופינלנד הודיעו כי ספרד צריכה לממן בעצמה את ההוצאות הכרוכות בשיקום המגזר הבנקאי במדינה. בנוסף הודיע אתמול הבנק המרכזי של ספרד כי כלכלת המדינה נמצאת במיתון עמוק שהחריף ברבעון השלישי של השנה.

מדד שנחאי ב-2.6%, ההאנג סנג הוסיף 1.1% לערכו והניקיי עלה ב-0.5%. אתמול גרם החשש מהמשבר הכלכלי באירופה לבורסת שנחאי לצנוח לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת 2009, וההערכות הן כי סין תנסה להמריץ את הכלכלה על מנת להגביר שוב את צמיחתה.

הסלמה במאבק הטריטוריאלי חלה בימים האחרונים בין סין ליפן כשספינות של משמר החופים היפני ירו מתותחי מים אל עבר ספינות מסין ומטייוואן שהפליגו לעבר איי המריבה, שטח שיפן הגדירה כשלה. באזור התפתח קרב יריות ובסופו נסוגו הספינות הסיניות חזרה לשטח המדינה ללא נפגעים.

לדברי ראש הקבינט הבטחוני ביפן, אוסמו ג'קומורה, משמר החופים של המדינה ירה מים על הספינות הזרות על מנת לגרום להן לשנות את מסלולן. בכירי צבא ביפן הביעו חשש כי התקרית הימית האחרונה עלולה להביא להגברת המתח בין המדינות, אך הביעו תקווה כי בסופו של דבר המשבר ייפתר בדרכי שלום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן