אסיה: המסחר ננעל בעליית שערים על רקע ההרחבה הכמותית ביפן

המסחר באסיה ננעל היום בעליות שערים על רקע הכרזת הבנק המרכזי של יפן על הרחבה כמותית בעקבות ההאטה המתמשכת בשוקי העולם. זאת על אף החשש מהנעשה בספרד והירידות שאפיינו את המסחר אתמול.   

מדד הניקיי הוסיף 1.2% לערכו, ההנג סנג התחזק ב-1.1% ומדד שנחאי עלה ב-0.4%.

מסחר בבורסות אסיה | צילום: רויטרס

הכרזתו של הבנק המרכזי היפני הגיעה בין היתר, בשל המתיחות עם סין ולאחר שהבנקים האירופי המרכזי והבנק הפדרלי של ארה"ב הכריזו בתקופה האחרונה על מהלכים דומים. תוכנית הרכישות של הבנק תעמוד על 80 טריליון יין (כ-127 מיליארד דולר).

המסחר בוול סטריט סימן ביומיים האחרונים את תום האופוריה בשווקים לאחר הכרזות הבנקים המרכזיים בארה"ב ואירופה. את האופטימיות החליפה דאגה מהאטה כלכלית, כשהמשקיעים ממתינים לראות האם תגיש ממשלת ספרד בקשה לחילוץ בינלאומי. כמו כן, לאחר פרסום נתוני מאקרו מדאיגים גובר החשש מהחרפת ההאטה בכלכלת סין.

הסכסוך בין סין ליפן, אשר היקף הסחר ביניהן בשנה שעברה הגיע ל-325 מיליארד דולר, ניצת מחדש בשבוע שעבר, לאחר שממשלת יפן החליטה לרכוש חלק מרצועת איי דייאו יו, שנמצאת במחלוקת בין המדינות, ממשקיע יפני פרטי. המהלך היפני נועד למנוע ממושל טוקיו לרכוש את האיים מן המשקיע ולהתחיל לבנות עליהם. הממשלה הסינית זעמה ובתגובה שלחה סין שש ספינות ריגול לאזור והפגנות אנטי-יפניות מרעידות את סין.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן