אסיה ננעלה במגמה מעורבת בהמתנה להכרעות בארה"ב ובאירופה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת בהמתנה להכרעות כלכליות באיחוד האירופי ובארה"ב. המשקיעים מגיבים בחשש להכרעת בית משפט בגרמניה בנוגע לתוכנית החילוץ של הבנק האירופי המרכזי, שעלולה לקבוע את גורלן של מדינות חלשות בגוש היורו. בנוסף ממתינים המשקיעים בדאגה להודעת הבנק הפדרלי על הרחבה כמותית שלישית להקלה על המשק האמריקאי. 

 מדד הניקיי רשם ירידה של 0.7%, מדד שנחאי נחלש ב-0.6% ואילו ההנג סנג הוסיף לערכו 0.1%. 

בית המשפט בגרמניה יתכנס מחר לדון בתוכנית החילוץ של הבנק האריופי המרכזי להתמודדות עם המשבר בגוש היורו. לאחר שנגיד הבנק מריו דראגי הכריז על תוכנית לרכישת אג"ח נוספת של ספרד ואיטליה, גרמניה תדון באישור החילוץ למדינות החלשות, ביניהן גם יוון שביקשה לאחרונה הקלות בתנאי החילוץ שלה. גרמניה מתנגדת לשינוי תנאי החילוץ והפגינה לאחרונה קשיחות כלפי מנהיגי המדינות החלשות. כעת קיים חשש בשווקים מפני אי אישור תוכנית החילוץ, מה שעלול להביא לפרישת יוון מגוש היורו. 

לאחר שבכנס הבנקאים בג'קסון הול רמז שוב נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי על הרחבה כמותית נוספת, כעת יש חשש מכך שהפעלת תוכנית זו תדחה שוב. בנאומו בכנס הבנקים המרכזיים בחודש שעבר, הביע ברננקי חשש כבד מפני השלכותיהם של צעדים לא שגרתיים בהם עלולים לנקוט הבנקים הגדולים בעולם. לדבריו, "חשוב מאוד לקדם התאוששות במשק, בעיקר בשוק העבודה". עוד הוסיף ברננקי, "בהתחשב במוגבלויות של מדיניותו, הבנק הפדרלי ינקוט בכל הצעדים הדרושים לספק גיבוי להתחזקות המשק בתקופה קשה זו, בייחוד בשוק העבודה ובאיזון המחירים במשק".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן