אסיפת אג"ח סוערת באי.די.בי: ״זה עלול להגמר בביהמ"ש ובלי הסדר״

המבחן הראשון של הסדר החוב בין חברת אי.די.בי אחזקות לבין נציגות מחזקי האג"ח של החברה יצא לדרך: באסיפת מחזיקי אג"ח סוערת הציגו היום ראשי אי.די.בי את מתווה הסדר החוב בפני מחזיקי האג"ח, במטרה שאלה יאשרו את דחיית התשלום שמגיע להם, מה שיסלול את הדרך לאישור הסדר החוב. בשל גודלה של סדרה זו, שהיקפה מגיע לכמעט 1.1 מיליארד שקל, הצבעה כנגד דחיית תשלום הריבית יעמיד את הסדר החוב שהוכרז אתמול בסימן שאלה גדול מאוד.

אווירה מתוחה, צעקות, והפסקות בדיון אפיינו את האסיפה. המשקיעים תקפו את מנכ"ל אי.די.בי פתוח חיים גבריאלי וסגנו שוני אלבק ואחד מהם אף צעק כי ״אופן הניסוח של ההסדר הוא רמאות, אתם מציגים דברים לא נכונים, ומטעים פה את הציבור״.

גבריאלי אמר בדיון כי "היה משא ומתן מורכב וארוך, ובסופו של דבר הגענו להסדר הגון. מדובר באחת מהזרמות הבעלים הגדולות ביותר שנראו כאן". לדבריו, "בעלי האג"ח מקבלים חבילה מאוד יפה של ריבית והזרמות. ההזרמה של המזומנים תגיע מעסקת אלשטיין". אלבק הוסיף כי "היו פשרות מכל כיוון ומה שאנחנו מציגים עכשיו זה התוצר. כל אחד יכול להגיד שזה לא הסדר טוב אבל זה ההסדר שהגענו אליו אחרי 4 חודשים של משא ומתן. אידיבי פיתוח היא חברה סולבנטית ולכן אין מה להתייחס לכך. האלטרנטיבות האחרות היו הרבה פחות טובות מהמתווה שהגענו אליו, אפשר להפסיק עם הסרקזם".

היועץ החיצוני של הנציגות, יוני שר, סיכם כי "על כל אחד מסעיפים פה עוד יהיו אינספור דיונים עד שנשאר או לא נאשר. אנחנו לא נוותר – בינתיים מדובר רק בהסכם עקרונות. בהחלט יכול להיות שזה ייגמר בבית משפט ובלי הסדר".

מוקדם יותר היום פרסמה אי.די.בי הודעה לבורסה בה היא מודיעה כי החליטה לדחות את תשלום הריבית בסך 65 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ד' שאמור היה להתבצע ב-19 במרץ ל-1 במאי. כמו כן הוסיפה החברה כי היא הסמיכה את ההנהלה אף לאשר במידת הצורך דחייה נוספת של חודש ל-1 ביוני.

"בהמשך לדיווח מאתמול בדבר הגעה להסכמה עם מחזיקי אגרות החוב שלה בדבר עקרונות למתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה – ההחברה החליטה לדחות את תשלום הריבית", נכתב בהודעה.


נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: סיוון פרג'

האסיפה מהווה למעשה את המבחן הראשון והגדול של הסדר החוב. בשיחות עם פורבס, מספר מחזיקי אג"ח הביעו פליאה על הודעתה החד צדדית של אי.די.בי מוקדם יותר היום וטענו כי החברה לוקחת סיכון בכך שהיא בטוחה שהמחזיקים יאשרו את הדחייה.

"החלטת החברה לדחות את התשלום באופן חד צדדי מבלי לפנות לבית המשפט נעשית מחוץ למסגרת החוקית ומזכירה את צעדיו של מוטי זיסר באלביט הדמיה", אומר לפורבס נציג מחזיקי האג"ח הפרטיים, אוהד אלוני. "ככל שהרשות לני"ע נאלמת ונעלמת אנו רואים את הנורמות הפסולות והקלוקלות הופכות לנגע בשוק ההון".

הודעת החברה על דחיית הריבית הינה בחזקת יצא המרצע מן השק. כבר תקופה שאנו טוענים כי כל נושא הדיון סביב הריבית והארכת מועד האופציה הינו עבודה בעיניים", הוסיף אלוני. "הנהלת החברה צריכה להתעורר ולקיים הידברות עם המחזיקים ולא עם הנציגות שאיבדה לגיטימיות". המחזיקים הפרטיים ידרשו היום באסיפה למנות שני נציגים נוספים לנציגות האג"ח ולחלק מיידית 100 מיליון שקל לכלל ציבור הנושים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן