אסם: הרווח התפעולי גדל ב-4.2% ל-119.5 מיליון שקל

חברת אסם מדווחת על עלייה של 1.2% ברווחיה ברבעון השני של השנה. על פי הדוח שפרסמה היום החברה, הרווח הנקי שלה לרבעון השני של 2012 הסתכם ב-86 מיליון שקל, זאת לעומת 78.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  הכנסות החברה הסתכמו ב-938.5 מיליון שקל, עליה של 0.7% לעומת הרבעון השני של 2011.  הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-119.5 מיליון שקל, עליה של 4.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מחברת אסם נמסר כי "הגידול ברווח התפעולי הושג למרות התייקרות מחירי חומרי הגלם בעולם והתייקרות של תשומות אחרות (אנרגיה, מים וארנונה) ועל אף העובדה שבתקופת הדו"ח הקבוצה ספגה חלק ניכר מהתייקרויות אלו. כל זאת בשל מהלכי התיעלות שנקטה הקבוצה שהתמקדו בעיקר בחסכונות במערך הייצור, בהוצאות המכירה ובהוצאות ההנהלה".

המכירות לשוק המקומי ברבעון השני הסתכמו ב- 816,6 מיליון שקל, ירידה של 0.9% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. אולם בפעילות בחו"ל עלו המכירות ב-9.4% והגיעו ל-166.8 מיליון שקל. 

מנכ"ל אסם, איציק צאיג | צילום: יוסי צבגר יח"צ

מחברת אסם נמסר כי הגידול ברווחי החברה הושג באמצעות קיצוף בהוצאות המימון, שהסתכמו ברבעון השני של השנה ב-9.6 מליון שקל, זאת לעומת 20.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהוצאות המימון התאפשרה "הודול למדיניות הקבוצה בשנים האחרונות הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל, השקת מוצרים חדשים וזאת בנוסף לתהליכי מיזוג והתייעלות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן