אפל בצרות? פוקסקון הודיעה על צמצום היקף הייצור של האייפון 5

האייפון 5 של אפל מאבד פופולריות. אתר הפייננשל טיימס מדווח כי חברת פוקסקון יצרנית רכיבי האלקטרוניקה האחראית על ייצור חלקים של מוצרי אפל הודיעה כי היא מפסיקה לגייס עובדים חדשים למפעליה בכל רחבי סין. 

החברה הגדולה בעולם בייצור רכיבי אלקטרוניקה הסבירה כי הסיבה להקפאת הגיוסים היא ירידה בביקוש למוצרי אפל. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ההחלטה להקפיא גיוסי עובדים התקבלה בחברה לראשונה מאז 2009. לדברי דוברת פוקסקון ליו קאן "נכון לעכשיו לא מעסיקים עובדים חדשים באף אחד ממפעלי החברה בסין". במחלקת משאבי האנוש של החברה מסבירים כי ההחלטה התקבלה בעקבות ירידה בביקושים למכשיר האייפון 5. 

מפעל פוקסקון | צילום: רויטרס

אמנם חברת אפל סירבה להגיב על הפרטים, אך בשבוע שעבר אמר מנכ"ל החברה טים קוק כי להערכתו הביקושים לאייפון 5 לא גבוהים כפי שציפו בחברה. 

עובד במחלקת כוח האדם של פוקסקון במחוז שנדונג אמר כי הביקוש לעובדים במפעל בשנה החולפת היה הנמוך ביותר מאז 2009. לפני השקת האייפון 5 עמדה כמות העובדים בפוקסקון 1.2 מיליון, זאת בהשוואה ל-800 אלף עובדים בעת המשבר הכלכלי ב-2009. 

במפעל פוקסקון בשנזן, הגדול ביותר של החברה מועסקים 200 אלף עובדים. המפעל הודיע כי הפסיק לגייס עובדים למחלקות הייצור של האייפון והאייפד. אולם, מהמפעל מסרו כי הם עדיין מתכוונים לגייס טכנאים בעיקר למחלקת ייצור מסכי הטלויזיות והמחשבים. 

על פי ההערכות מצבת העובדים עשויה להשתנות בחודשים הקרובים, זאת לנוכח העובדה שהתקופה שלאחר ראש השנה הסינית שחל החודש מאופיינת בכך שאזרחים רבים מחליפים את מקום עבודתם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן