אפל בראש: אלו חברות הטכנולוגיה בהן נשים וגברים מקבלים יחס זהה

מגזר הטכנולוגיה יכול להיות מקום בודד למדי עבור נשים עובדות, במיוחד לאלו בתפקידים בכירים, שמספרן מועט בדרגים הגבוהים. גברים מחזיקים ב-82% בממוצע מהעמדות המובילות בגוגל, פייסבוק, טוויטר ושאר החברות הגדולות בתעשייה.

נשים אשר כן מובילות תפקידים כאלו בסיליקון וואלי, מתמודדות עם סקסיזם מערכתי שמחלחל לכל הדרגים. סקר שנערך לאחרונה בקרב נשים בכירות בהייטק (בעיקר בארה"ב), חשף כי 60% קיבלו הערות סקסיסטיות לא רצויות במקום העבודה. מתוכן, 65% דיווחו כי הן קיבלו הערות כאלו מהבוס שלהן.

מספר גבוה במיוחד של נשים, 90%, דיווח על התנהגות סקסיסטית באירוע חברה או בוועידות בתעשייה. בעוד שנשים בתוך התעשייה דנות בינן לבין עצמן בהתנהגות הגרועה ביותר שקרתה להן, יש גם כאלו שלקחו את זה לרמה המשפטית (כמו אלן פאו וקליינר פרקינס בארה"ב), כדי לחשוף את הנעשה על ידי אינדיבידואלים בחברות.

Fairygodboss, אתר שמכיל הערכות על תעסוקה (בדומה לדירוגים של גלסדור) והוא בן שנה בלבד, אסף מידע מ-20 אלף משתמשים כדי לדרג חברות הייטק בהן נשים מרגישות שנוהגים בהן באופן שוויוני לעמיתים הגברים שלהן. מטרת האתר היא ליצור שקיפות רבה יותר על המדיניות של חברות ותרבות העבודה בהן, וכך לשפר את מקום העבודה עבור נשים. האתר מאפשר למשתמשים מכל העולם להביע את דעתם, אך רוב המידע מגיע מארה"ב.

מאז שהסטארט-אפ השיק את הדירוגים האלה בפברואר, אפל מחזיקה את המקום הראשון בכל שלושת הדירוגים הנוגעים לתחום הטכנולוגיה, כאשר האתר מתעדכן באופן יומיומי לפי המידע שמתקבל.

60% מהנשים קיבלו הערות סקסיסטיות לא רצויות במקום העבודה | צילום: fotolia

72% מהנשים שהשיבו לסקר ועובדות באפל, דיווחו כי מתייחסים אליהן באופן שווה. במקום השני והשלישי נמצאות גוגל ומיקרוסופט, עם 59% ו-58% בהתאמה.

חברות נוספות שמופיעות בסקר אך הנשים מרגישות בהן פחות שוויון הן אמזון, HP ואורקל. רק 30% מהנשים שחברות ב-Fairygodboss ועובדות באורקל, דיווחו כי הן מרגישות שמתייחסים אליהן באופן דומה לגברים.

אפל, Salesforce (חברה בתחום טכנולוגיית הענן) וגוגל נמצאות בראש רשימה נוספת, שבודקת היכן הנשים מאושרות יותר. אמזון, שידועה בתור מה שהניו יורק טיימס כינה תרבות תאגידית "מעליבה" בתחקיר שערך ב-2015, הגיעה למקום האחרון.

ענקית הקמעונאות באינטרנט מופיעה גם בתחתית הרשימה של חברות הייטק בהן נשים ימליצו על נשים אחרות, שם היא קיבלה רק 35% בדירוג. אפל ו-Salesforce, לצורך ההשוואה, קיבלו 78% ו-73% בהתאמה.

הסטארט-אפ פרסם לאחרונה מידע על שוויון מגדרי בכל התעשיות, והממצאים שלו הראו שטכנולוגיה היא לא התעשייה הכי גרועה מבחינת יחס שוויוני לנשים מועסקות. הכבוד המפוקפק הלך לתעשיית החלל והתעופה, כאשר גם מגזר הרכב הופיע במקום נמוך. 

את Fairygodboss הקימה ג'ורג'ן יונג יחד עם רומי ניומן, מנהלת לשעבר בדאו ג'ונס. השתיים ייסדו אותו לאחר שחוו בעצמן את החוויה של חיפוש עבודה בזמן הריון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן