“אפל הפסידה את קרב המפות – אך עשויה להחזיר את החדשנות”

הטלטלה באפל ממשיכה: החברה הודיעה כי פיטרה את אחד ממנהליה הבכירים שאחראי על מערכת ה-iOS, ריצ'ארד וויליאמסון, בצעד ששולח הביתה שם נוסף הקשור למערכת המפות החדשה והכושלת של אפל.

לפי דיווחים, את פיטורי וויליאמסון יזם אדי קיו, סגן נשיא בכיר בחברה. מטרתו של קיו היא לבנות אמון בשירות המפות המשתקם ולאפשר לו להתחרות מול אפליקציית המפות של גוגל, לשם כך הוא מתכנן מהפכה במחלקה. לפני כחודש פוטר בכיר נוסף הקשור ליצירת מערכת המפות של אפל – סקוט פורסטל, כשהשמועות אומרות שהיה יותר מכשלון המפות בפיטוריו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

טים קוק, נאלץ לצאת לצאת לאחר השקת האפליקציה החדשה ולהתנצל – שירות המפות הוא לא האיכות שמשתמשי אפל התרגלו אליו ובהשוואה לגוגל, הוא היה הרבה מאחור.

אולי הפיטורים דווקא מעודדים – טים קוק | צילום: רויטרס

הצעדים האלה לפחות יכולים מעט לעודד את המעריצים של אפל והם מסמנים על הרצון של אפל לשנות טקטיקה. שינויים גדולים יכולים להיות מפחידים בחברה גדולה ומצליחה אבל הם גם יכולים להיות מרגשים. עבור חובבי טכנולוגיה ומעריצי אפל האופציה השנייה קוסמת יותר. ואם זה נכון שקיו אכן מוביל גם את הפרויקט למוצר טלוויזיה מבית אפל – לאחר שעמד בראש iTunes – אנו עשויים לראות מנהל ענייני שבאמת יכול לשנות את המפות של אפל ולזרוק קצת חדשנות מהסוג הישם לתוך iOS.

עם זאת, בהחלט יכול להיות שצרכנים לא רוצים שינויים גדולים באייפון שלהם ובמערכות הפעלה שכבר התרגלו אליה והחברה תצטרך להבטיח שכל החידושים משולבים באופן שלא ירתיע את המשתמשים. בנוגע למפות של אפל, זה עלול להיות מאוחר מדי כדי להציל אותו בזמן כדי להתחרות עם יישום המפה המשופרת של גוגל שבקרוב ישוחרר ל-iOS. נראה כאילו במפות, אפל כבר הפסידה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן