אפל וסמסונג מאחוריך? HP מפתחת סמארטפון חדש

הצלחתן של אפל, סמסונג ואחרות בשוק הסמארטפונים, עוררה את תיאבונה של חברת HP. מנכ"ל החברה אמרה לאחרונה בראיון ברשת פוקס ניוז כי החברה עובדת בימים אלה על פיתוח מכשיר סמארטפון חדש שיחזיר אותה כמתחרה בשוק, לאחר כישלונותיה האחרונים בו. 

לדברי מג וויטמן, "אנחנו חייבים להוציא לשוק סמארטפון, משום שבמדינות רבות זהו המכשיר הממוחשב הראשון שאנשים קונים". עוד הוסיפה וויטמן כי "יש אנשים שאף פעם לא יקנו טאבלט או מחשב, ויעשו הכל על הסמארטפון. לנו כחברת מחשוב חשוב לנצל את המומנטום הזה".

מספיק חזקה כדי להתחרות באפל ובסמסונג? HP | צילום: רויטרס

האמנם זהו הזמן המתאים לחדירה מחודשת של HP לשוק הסמארטפונים? האם דווקא כשחברות רבות בעולם מחפשות דרך להחיות את תחום המחשבים האישיים צריכה HP לחפש אפיק אחר? כנראה שלא. 

אמנם, אם למשל תחליט HP לקנות את נוקיה, היא עשויה להשתמש בה ככרטיס כניסה לשוק. אך בהתחשב בכך שהחברה כבר ניסתה אסטרטגיה זו בעבר, רכשה את פאלם והשיקה עימה את הסמארטפון הכושל פאלם פרה 2 – זה לא נראה כמו הרעיון הטוב ביותר עבורה. 

מוטב ש-HP תנסה את מזלה בשוק בו היא מבינה קצת יותר, ותשאיר את תחום הטלפונים החכמים למי שמנוסה וחזק בו. אם בכל זאת תבחר להתעקש על המהלך, כדאי לה לשקול שיתוף פעולה כלשהו עם אפל או עם סמסונג במקום להתחרות עם חברות שאין לה סיכוי לנצח. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן