אפל ועוד ארבע: כל השיאים הטכנולוגיים שצפויים לנו השנה

בחודש שעבר הודיעה אפל כי תקיים אירוע מדיה ב-12 בספטמבר. מרבית התחזיות מדברות על הכרזה והשקה מהירה של האייפון 5, וככל הנראה הכרזה על אייפד מיני עד עונת החגים. באופן מעניין למדי, בשבועות שלאחר ההודעה קבעו גם המתחרות העיקריות של אפל – סמסונג, גוגל, נוקיה, ועכשיו גם אמזון – אירועי מדיה, שכולם מתוכננים להתקיים לפני האירוע של אפל, בניסיון להסיט את תשומת הלב הציבורית מההודעה של אפל. למרות תקוותיהן, מרבית הסיכויים שההכרזות הללו דווקא ישמשו כמתאבן ויבנו את הציפייה לקראת האירוע של אפל.

אלה האירועים המרכזיים שצפויים בעולם הסמארטפונים והטאבלטים עד סוף השנה:

סמסונג: 

האירוע של היצרנית הקוריאנית יתקיים ב-29 באוגוסט בברלין. סמסונג צפויה להציג בו את הגלקסי Note 2, גרסה מעודכנת ל-Note המצליח, סמארטפון שמכר 10 מיליון יחידות מאז השקתו באוקטובר. ה-Note החדש צפוי להיות בעל מסך בגודל 5.5 אינץ', גדול יותר מה-5.3 אינץ' של קודמו. הסמארטפון צפוי להיות מצויד במצלמת 13 מגה פיקסל וקישוריות LTE. מדובר באחד ממכשירי האנדרואיד הנחשקים ביותר ב-2012.

גלקסי Note | צילום: רויטרס

גוגל:

מכשיר האנדרואיד לו מצפים הלקוחות לא פחות הוא גוגל-מוטורולה דרואיד רייזר HD. כמו סמסונג, גוגל קפצה על העגלה של אפל וקבעה אירוע השקה ל-5 בספטמבר, שבוע לפני אפל. המכשיר החדש צפוי להיות מצויד במצלמת 8 מגה פיקסל. כמו כן, לפי השמועות, צפוי הדרואיד להיות בעל סוללה חזקה במיוחד, שבב NFC (תקשורת לטווח קצר), ו-Google Wallet, הארנק הווירטואלי שיאפשר למשתמשים לשלם באמצעות הסמארטפון. המכשיר לא אמור לצאת לשווקים לפני אוקטובר.

נוקיה: 

נוקיה הודיעה לאחרונה שתקיים אירוע השקה משותף עם מיקרוסופט ב-5 בספטמבר בניו יורק. באופן תמוה למדי, האירוע יתקיים במקביל לוועידת המפתחים של נוקיה בפינלנד. באירוע הזה צפויה נוקיה להציג את היורש של הסמארטפון "לומיה", אשר יפעל תחת מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8. נוקיה ומיקרוסופט מקוות שהשקה מוצלחת של המכשירים החדשים תציב אותן במקום שלישי חזק בקרב מערכות ההפעלה אחרי אפל ואנדרואיד (גוגל). הלומיה שוחרר מוקדם יותר השנה, ומכר 4 מיליון יחידות ברבעון השני, בהשוואה ל-35.1 מיליון אייפונים שנמכרו באותו פרק זמן. קשה להאמין שהטלפונים עצמם יהיו זמינים לפני אוקטובר, החודש בו תשוחרר מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.

בונים על שוק מערכות ההפעלה. הגרסה הקודמת של ה"לומיה" | צילום: רויטרס

אמזון:

יום אחרי נוקיה, הצטרפה גם אמזון למשיקות, כשהודיעה על אירוע ב-6 בספטמבר. אמזון צפויה להשיק גרסה חדשה של הטאבלט קינדל פייר, שתתחרה ראש בראש עם האייפד באמצעות מסך גדול יותר. הקינדל פייר המקורי, בעל מסך של 7 אינץ', היה מצליח למדי בנישה שלו. עם הגדלת המסך פונה אמזון לשוק גדול משמעותית, אולם במקביל תצטרך להגן גם על הקטגוריה החזקה שלה – 7 אינץ' – מול המיני אייפד.

בשוק עלו באחרונה השערות שונות לפיהן אמזון עשויה לחשוף גם סמארטפון. ההצדקה למהלך כזה היא התחזקות המסחר האלקטרוני בפלטפורמות הסלולריות. עם זאת, כל הסמארטפונים כיום מציעים אפליקציה של אמזון, ויהיה זה אתגר משמעותי עבור החברה להשיק עיצוב "מגניב", בהתחשב בתחרות הגדולה של אפל וסמסונג, ששולטות על 85% מהשוק.

אפל:

הפאניקה שהפגינו באופן כמעט קולקטיבי כל מתחרותיה של אפל, מעידה בבירור על העוצמה של החברה. קשה להאמין שאפקט ה"וואו" שישיגו המתחרות יצליח להפחית את הציפייה הגדולה להשקת האייפון, ואולי אפילו ייצור את התגובה ההפוכה. סביר יותר להניח כי סמסונג, גוגל-מוטורולה, נוקיה ואמזון רק יכינו את הבמה וירימו את הרף עבור אפל. אם אחת מהמתחרות תציג יישומים שאינם קיימים באייפון החדש, מה שצפוי לקרות (כמו מצלמת 13 מגה פיקסל, למשל), אפל תוכל לשכנע את הלקוחות שהיתרונות הללו חסרי משמעות. יתרה מזאת, אפל מצטיינת בשכנוע הלקוחות כי הם צריכים מוצרים ושירותים שעד לאותו רגע לא ידעו שקיימים.

המתחרות עושות עבורה את העבודה. תור מחוץ לחנות אפל בהשקת האייפד | צילום: רויטרס

יתרון נוסף שעומד לזכות אפל הוא הסבירות הגבוהה כי המכשיר יהיה זמין תוך שבועות מרגע ההשקה. לא נראה שהמתחרות מסוגלות להביא לשוק את המוצרים שלהן עד סוף אוקטובר לפחות. לפחות כרגע, נראה כאילו הן משחקות ישר לידיים של אפל ובונות עבורה את הציפייה.

כך או כך, הרבעון האחרון של 2012 יהיה מרתק. הוא יבחן את ההובלה של אפל בשוק הטאבלטים ואת המתחרות שלה בשוק הסמארטפונים. אם נשפוט רק לפי הדאגה של המתחרות, אפל היא עדיין זו שקובעת את הרף בעולם הטאבלטים והסמארטפונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן