אפל ו-HTC הגיעו לפשרה בקרב הפטנטים ביניהן

הסאגה המשפטית הארוכה של אפל מול HTC הגיעה סוף סוף לסיומה. לאחר למעלה מעשר שנים, בהם נאבקה אפל נגד חברת הטכנולוגיה הטייוואנית הגיעו שני הצדדים בסוף השבוע לפשרה. אמנם בהצהרה משותפת שפירסמו אמש שתי החברות, הן סירבו למסור את פרטי ההסדר, אך שני המנכ"לים בירכו על סיום המאבק.

לדברי טים קוק, מנכ"ל אפל: "החברה תמשיך להתמקד בחדשנות". מנכ"ל HTC פיטר צ'ו הוסיף כי הוא שמח לסיים את הקרב בין החברות על מנת להתמקד בייצור חדשני במקום בדיונים משפטיים".

מאז החל המאבק המשפטי של אפל מול HTC היא פתחה בקרבות פטנטים מול מתחרות נוספות שלה בשוק הסמארטפונים, כמו סמסונג וגוגל. בקרב נגד סמסונג בארה"ב, זכתה החברה בפיצוי של מיליארד דולר, אולם בקרב נגד מוטורולה, אותה רכשה חברת גוגל, לא היה ניצחון חד משמעי של אף אחד מהצדדים. 

צילום: רויטרס

אולם הקרב המשפטי המוצלח ביותר של אפל היה נגד חברת HTC, במסגרתו הצליחה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית למנוע מכירת מוצריה של המתחרה בארה"ב למשך זמן מה. בסוף שנת 2011 החליט משרד המסחר האמריקאי כי HTC הפרה אחד מארבעה פטנטים עליהם נתבעה על ידי אפל. כתוצאה מכך הוחלט על חרם נגד כמה ממוצרי החברה הטייוואנית. 

חברת HTC טענה כי היא השתמשה בשיטה שעוקפת את הפטנטים של אפל, אך הודיעה גם כי מספר משלוחים של מכשירי סמארטפונים שייצרה, מוחזקים על ידי הממשל האמריקאי. 

כתוצאה מהמשפט נגד אפל והתחרות נגד סמסונג יריבתה הקוריאנית הודיעה חברת HTC בחודש שעבר כי תחזית הרווח שלה לרבעון הרביעי של השנה ירדה ב-14%. מדובר ברבעון השני ברציפות שהחברה תציג בו ירידה ברווחים. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן