אפל, לפנייך: מערכת ההפעלה של גוגל נבחרה כהכי מגניבה בשוק

לקראת אירוע ההשקה של חברת גוגל ביום שני הקורב, הולכות ומתרבות הספקולציות לגבי מהות הערב. ההערכה בקרב אנליסטים טכנולוגיים היא כי גוגל עשויה להציג לעולם את "הדבר הגדול הבא". אחרי האכזבה מאירוע ההשקה של האייפד מיני והתלונות המתרבות על ה-iOS 6 של חברת אפל, נראה כי גוגל תהיה זו שתשלוף את הקלף הנכון מהשרוול. החברה שהציגה את מערכת ההפעלה שלה כפתוחה לכולם, עשויה לזכות בתחרות על ליבם של משתמשי הטכנולוגיה הצעירים. 

לקראת האירוע, ערכה חברת ניתוחי השוק Biginsight סקר בקרב גולשי אתר האינטרנט שלה וביררה מה היא לדעתם מערכת ההפעלה הטובה ביותר כיום. אמנם הקרב בין הiOS של אפל לאנדרויד של גוגל היה צמוד למדי, אך נראה כי גוגל מצליחה להביס את יריבתה המושבעת, לפחות לדעת הצרכנים. 

בבדיקה שערכה חברת Biginsight באמצעות אפליקציית "חם או סתם" המופיעה באתר האינטרנט שלה, נראה כי 51% מהגדירו את המערכת של אפל כ"חמה", זאת לעומת 53% שהיו דווקא בעד מערכת ההפעלה של גוגל. הצרכנים בשוק ללא ספק מעדיפים את מדיניות ה"מגרש הפתוח" של גוגל על פני האקסקלוסיביות של אפל.

צילום: רויטרס

ממצאי הסקר מראים פערי דורות מובהקים בין הנשאלים. בקרב אנשים בשנות ה-20-30 לחייהם 64% הצביעו עבור האנדרויד לעומת 61% שבחרו iOS , בעוד שבני ה-30-40 רק 53% העדיפו את המערכת של גוגל ו-51% בחרו באפל. בקרב ילידי שנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת הייתה העדפה ברורה של אפל כש-46% מהם הצביעו בעד מערכת ההפעלה של החברה. 

בשורה התחתונה, צרכנים הצעירים, הנמצאים בחזית הטכנולוגיה ונמנים עם משתמשי הסמארטפונים הטבעיים ימינו, האנדרויד של גוגל מקל עדיפות. אמנם גם מערכת ההפעלה של אפל נחשבת פופולרית למדי, אך בעידן בו הכל זמין ונגיש, נראה כי הגישה האקסקלוסיבית של אפל מהווה דווקא חסרון ולא יתרון. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן