אפל שוב מכה בגוגל: הופכת את סירי למנוע חיפוש בהפעלה קולית

חרושת השמועות בנוגע לתכונותיו של האייפון 5 לא מפסיקה לרגע. לאחרונה אף הכריז מנכ"ל חברת פוקסקון הישראלית, המייצרת עבור אפל את המרכיבים האלקטרונים של הסמרטפון שלה, כי מדובר במכשיר ש"יבייש את המתחרה". כוונתו הייתה כמובן, למכשיר הסמארטפון החדש של סמסונג, הגלקסי S3, אשר נחשב היום למתקדם ביותר בשוק. 

מנוע חיפוש נייד מבוסס מקום, זמן ומטרה – אפליקציית סירי | צילום: רויטרס

במסגרת כנס המפתחים השנתי של אפל, שנערך בתחילת החודש בארה"ב, הציג סטיב ג'ובס את הגירסה הבאה של סירי, אפליקציית העוזרת האישית של מכשירי הסמארטפון והטאבלט של החברה. החידוש הגדול במסגרת עדכון סירי הוא העובדה שבעתיד יכולו משתמשיה לערוך חיפושים מיידים באמצעותה. במילים אחרות, אפל הופכת את סירי למנוע חיפוש לכל דבר. 

מהלך זה של אפל מציב אותה כמתחרה רצינית לשליטה הנוכחית בתחום מנועי החיפוש, גוגל. כיום, גוגל היא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. החברה זוכה מדי יום לאהדה רבה של הגולשים, הנהנים באמצעות מנוע החיפוש שלה ממידע רחב ומקיף על כל תחום אפשרי, הקיים ברחבי רשת האינטרנט, על בסיס מילות מפתח. 

בעבר, נרשמו כבר ניסיונות של חברות טכנולוגיה להתחרות במנוע החיפוש של גוגל אך אף אחד מהם לא צלח. זכור במיוחד הוא הניסיון של מיקרוסופט, אשר השיקה לפני כשלוש שנים את מנוע החיפוש שלה בינג. אמנם בינג צבר תאוצה וזכה למספר משתמשים לא קטן, אך מעולם לא הצליח להתקרב למספרים של גוגל. 

במקום להתחרות בגוגל בתחום החיפוש על בסיס מילות מפתח, אפל החליטה לנסות את מזלה בסוג החיפוש הפופולרי ביותר עבור משתמשים הנמצאים מחוץ לבית או למשרד. על ידי מספר שיתופי פעולה עם ספקיות תוכן גדולות, המאפשרות חיפוש באינדקסים של עסקים ומקומות בילוי, אפל הופכת את סירי למנוע חיפוש נייד מבוסס מיקום. בין שיתופי הפעולה העיקריים של חברת המחשבים בתחום זה, נמצאת גם חברת ילפ, המשמשת כאינדקס עבור עסקים ושירותים במגוון תחומים וכן אתרי אינטרנט המספקים מידע ודירוגים לבתי קולנוע, מסעדות ועוד. 

חיפושים מבוססי מיקום נעשים פופולרים מאוד בקרב מפרסמים, זאת משום שהם מושתתים על מקום, זמן וכוונה של המשתמשים. מומחים טכנולוגים רבים אף מאמינים כי מנועי חיפוש המבוססים על עקרונות אלה, הם בעלי ערך רב יותר עבור משתמשי סלולר, שכן הם מתאימים יותר לסוגי החיפושים שהם מבצעים. 

המעבר של אפל למנוע חיפוש עצמאי מסמן למעשה את השלב הבא במלחמה בין שתי חברות המחשבים. זהו שלב נוסף בהיבדלות של מכשיר האייפון משאר הסמארטפונים המשתמשים במערכת ההפעלה של גוגל – אנדרויד. לאחרונה התנתקה אפל משירות המיפוי של גוגל כאשר השיקה את אפליקציית המפות החדשה שלה. כעת נותר רק לראות כיצד באיזה צד יבחרו משתמשי הסמארטפונים להיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן