אפל תפסיד במלחמות הטאבלטים – והנה הסיבה לכך

חברות חלוציות מפתחותת מוצרים חדשים לגמרי, אשר יוצרים שוק חדש, אך לעתים נדירות הן מצליחות להישאר בשוק החדש הזה לבדן, בייחוד בעולם תחרותי כמו היום. במוקדם או במאוחר, המתחרות סוגרת על החברות, במוצרים דומים או אלטרנטיבים.

שוק הטאבלטים הוא דוגמה טובה לכך. במשך יותר משנתיים שלטה חלוצת הטאבלטים אפל בשוק. המאמצים המוקדמים של HP ו-RIM לאתגר את הדומיננטיות של אפל הוכתרו ככישלון חרוץ, כששני המוצרים ששיחררו החברות לשוק הצליחו להשיג דריסת רגל בשוק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מה הייתה הבעיה? שתי החברות ניסו להילחם מול אפל ראש בראש, במקום לעבור לסגמנטים אחרים. בעת האחרונה שיגרו אמזון, מיקרוסופט וגוגל את המתקפות שלהן על אפל. ייתכן שהן למדו דבר או שניים מטעויותיהן של אלו שבאו קודם, משום שבמקום להתמודד עם אפל ראש בראש, כל אחת מהן החליטה לפנות לנישה ספציפית בתעשיית הטאבלטים. הן מנסות לנצח את המלחמה קרב אחרי קרב.

פילר שילר עם האייפד מיני. אפל הגיחה מאוחר מדי לשוק הזה | צילום: רויטרס

האסטרטגיה הזו הגיונית יותר, כיוון שעולם הטאבלטים מתפתח ממוצרים חדשניים למוצרי צריכה, וכעת פונה לשוק מפולח מאוד. משפחת הקינדל של אמזון, לדוגמא, דואגת לצרכי לקוחות שמשתמשים בטאבלטים לקריאה ולקניות. ה"סרפס" של מיקרוסופט מיועד ללקוחות אשר רוצים להשתמש בטאבלט לגלישה באינטרנט ואפליקציות משרדיות. ואכן, עם מערכת ההפעלה חלונות 8, מקלדת מובנית וחבילת אופיס, הסרפס סגר את הפער בין המחשב הנייד לטאבלט, ופונה אל משתמשים אשר מחפשים פונקציונליות מלאה של מחשב נייד, ולא רק יכולות של סמארטפון במסך גדול יותר.

גוגול, מאידך, פונה אל פלח השוק עם מסכי ה-7 אינץ', ולשוק הרחב עם מחירים נמוכים בהרבה מאשר האייפד. אפילו טויס אר אס יוצאת עם טאבלט מיוחד עבור ילדים.

מה המשמעות של התחרות הזו עבור המשקיעים? אמזון, מיקרוסופט וגוגל צפויות לנגוס בפלח שוק משמעותי בתעשיית הטאבלטים, ולגזול אותו מאפל.

השורה התחתונה היא שעולם הטאבלטים הופך מפולג ומפולח בצורה מהירה מאוד, מה שיחייב את אפל להיאבק בחזיתות שונות – בהן למתקיפות יש את יתרון הראשוניות. זו הסיבה שהיא תפסיד במלחמה הזו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן