אפקט אפל: המיליארדרים של עמק הסיליקון הפסידו מאות מיליונים

העיניים של עולם הטכנולוגיה היו נשואות אתמול לעמק הסיליקון, בו הציגה אפל את שלל מוצריה החדשים ועדכונים למוצרים הישנים יותר: מחשב המקבוק הדקיק החדש, מערכת ההפעלה iOS6 לסמארטפונים וטאבלטים, מערכת סירי המשופרת ומערכת המפות התלת מימדית של החברה.

כרגיל בשנים האחרונות, השיגעון סביב ההשקות לא תרם הרבה למחיר המניה של החברה, שנסגר בירידה של 1.58%. וביום שבו מרבית שוק ההון האמריקאי סבל מירידות שערים, והמדדים המרכזיים נסגרו בנפילה של עד 1.7%, דווקא המיליארדרים שמאחורי היריבות הגדולות של אפל סבלו מההפסדים הגדולים ביותר.

לא נהנה מההשקה של אפל. מייסד מיקרוסופט ביל גייטס | צילום: רויטרס

על פי דירוג המיליארדרים הגדולים של מגזין "פורבס", המתעדכן בזמן אמת, חוו מייסד מיקרוסופט ביל גייטס והמנכ"ל סטיב באלמר צניחה משותפת של 629 מיליון דולר בהונם, כאשר גייטס היה המפסיד הגדול ביותר מבין בעלי מניות הטכנולוגיה אתמול – הונו צנח ב-378.2 מיליון דולר, כשמניית מיקרוסופט נפלה במסחר ב-2.55%.

גם מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין היו בין המפסידים הגדולים, כאשר שוויים המשותף צנח ב-617 מיליון דולר, וששווייה של מניית ענקית החיפוש ירד ב-2%.

מחזיקי המניות העשירים ביותר באפל חוו יום קצת פחות גרוע, אם כי גם הם לא נהנו מן ההשקות של החברה. לורן פאוול ג'ובס, אלמנתו של מייסד החברה סטיב ג'ובס, איבדה 116.1 מיליון דולר, אך כנראה שהיא לא תפשוט רגל בעקבות הירידות: היא נותרה האישה העשירה ביותר בעמק הסיליקון והאישה ה-6 בעושרה בארה"ב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן