אפקט ברננקי: עוד שבוע של עליות ננעל בוול סטריט

יום המסחר האחרון של השבוע בוול-סטריט נסגר שוב בעליות שערים: הדאו ג'ונס עלה 0.8%, ה-S&P500 עלה 0.6%, והנאסד"ק – 0.5%. סנטימנט אופטימי הורגש היום בוול סטריט בהמשך לדבריו של נשיא הפדרל ריזרב בן ברננקי, ששב והדגיש כי עומדים לרשות הבנק כלים נוספים שאותם יוכלו להכניס לפעולה בעת הצורך. בכך שימר ברננקי את ציפיות המשקיעים להכרזה מתקרבת על הרחבה מוניטרית קרבה, על אף שהצהרות דומות נשמעו ממנו לאחרונה לא מעט בלא כל התחייבות על היקף ומועד ההקלות הצפויות, אם בכלל.

נתוני מאקרו חיוביים נוספים משכו את בורסות ניו יורק היום מעלה, ובראשם ההזמנות למוצרים בני-קיימא – אשר עלו בחודש יולי 4.2% – הרבה מעבר לציפיות האנליסטים שנעו סביב 2.5%. עם זאת, פילוח הנתון מגלה כי ההזמנות למוצרי ליבה בני קיימא (שאינם כוללים תחבורה) ירדו, זה חודש שני רצוף, הפעם ב-0.4%, גם זאת בניגוד לציפיות האנליסטים שחזו עלייה בשיעור דומה.

מניות הטכנולוגיה ומוצרי הצריכה הובילו את המניות היום, כשבמוקד המסחר עומדת בין היתר אמאזון, המעוררת ציפיות רבות לקראת השקת הטאבלט קינדל פייר החדש שלה. מנייתה עלתה היום כ-1.9% לשיא נוסף – 245.74 דולר למניה. אפל המשיכה בעליות גם היא, ורשמה עוד גידול של 0.1% ל- 663.35 דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן