ארגוני בעלי חיים נגד הסדרה פוקימון: "מקדמת התעללות"

המלחמה של ארגוני זכויות בעלי החיים לא נעצרת בבעלי חיים אמיתיים, עכשיו גם הבדיוניים נמצאים על כוונת הארגון: ארגון PETA גינה הלילה את זיכיון האנימציה היפני פוקימון, בטענה שסדרת הטלוויזיה, ומשחקי הווידיאו המבוססים עליה, "מציגים תמונה ורודה שמאחוריה מוסווית התעללות בבעלי חיים".

הסדרה פוקימון מתארת את קורותיהם של "מאמנים" צעירים, המתחברים עם היצורים הזעירים הנקראים פוקימון, עוזרים להם להתחזק ומאמנים אותם להתחרות זה מול זה בסדרה של קרבות בלתי קטלניים.

בהצהרה שפורסמה אתמול, יום אחרי שנינטנדו שחררה לשווקים את המשחק "פוקימון שחור ולבן 2", כתבו ב-PETA: "בדומה לבעלי חיים בעולם האמיתי, היחס אל הפוקימונים הוא כאל עצמים חסרי רגשות, בהם משתמשים רק לשם בידור בני האדם. הדרך שבה נדחסים הפוקימונים לתוך כדורים קטנים דומה לאופן שבו מופעי קרקס כובלים פילים בקרונות, ומשחררים אותם רק כדי לבצע פעלולים מסוכנים. אם הארגון היה קיים ביקום של הסדרה, המוטו שלנו היה: 'אסור להתעלל בפוקימונים'. אנו מאמינים שזה המסר שצריך לעבור לילדים".

במסגרת הקמפיין נגד הסדרה, השיקה PETA משחק משל עצמה, שבו נדרשים הגולשים לעזור לפוקימונים להכות את בני האדם. לכניסה למשחק לחצו כאן.

התעללות? בובות פוקימון | צילום: רויטרס

מלבד העובדה שמדובר בניסיון ברור להשיג פרסום על גב משחק וידיאו פופולרי, נראה שב-PETA פספסו את התמה המרכזית ביותר בסדרה המצוירת: בסדרה, בני האדם נדרשים להתייחס אל יצורי הפוקימון כשווים. המשחקים מלאים בדמויות שמדברות על חברות אמיתית בינן לבין הפוקימונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן