ארדן נגד HOT ויס: "החבילה הצרה של היום היא כישלון מוחלט"

"האם זה באמת הכרחי שישראלים ישלמו על הטלוויזיה שלהם אלפי שקלים בשנה, יותר מרוב מדינות העולם?", כך פתח הבוקר גלעד ארדן, שר התקשורת, את הפוסט בדפו האישי בפייסבוק בו הוא מפרט על רפורמת הטלוויזיה שהוא מתכנן.

"חברות הכבלים והלוויין מכרו לנו במשך זמן רב מדי חבילות יקרות עם יותר מדי ערוצים שאנחנו לא מכירים", כתב ארדן. "אפילו ״חבילת הבסיס״ נמכרה לנו במחיר של כמאתיים וחמישים שקלים. זה הרבה יותר ממה שמשלמים במדינות אחרות. וזה לא הגיוני. קנינו את החבילה הזו כי לא באמת הבנו שיש אופצייה אחרת. לשם ההמחשה, שכנעו אותנו שאם אנחנו רוצים לחם וחלב אנחנו חייבים לשלם הרבה כסף, כי הם מגיעים רק ביחד עם נייר צלופן, קרם לחות ואשכולית אדומה. אבל אנחנו בכלל רצינו לחם וחלב".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי ארדן, מבדיקה שערך, מצא כי רק 3,000 מנויים הצטרפו לשירותי החבילה הצרה מאז שהושקה. לשר התקשורת החדש גם יש את הסיבה מדוע הצרכן הישראלי לא התנפל על החבילה: "האמת היא מאוד פשוטה לצערי. הכבלים והלוויין התבקשו למכור את החבילה הצרה, אבל זה לא השתלם להם. אז כלפי חוץ יש איזו חבילה כזו, אבל איך שהוא, בדרך מרתקת, היא מלאה בערוצים שאיש כמעט לא מכיר, והיא גם די מוסתרת מעיני הצרכן".

שר התקשורת – גלעד ארדן | צילום: חן חממה

"אני אמנם מעט זמן בתפקיד, אבל זה היה הדבר הדחוף ביותר בעיני: להפסיק עם הפארסה הזו. לאחר דיונים מרתוניים הצלחנו להכין הצעה מסודרת אותה בכוונתי להעביר היום למשרד האוצר: חבילת הבסיס החדשה. חבילת הבסיס החדשה תעלה בסביבות 120 שקל (כמחצית מהמחיר הנוכחי), ויהיו בה מגוון אפשרויות בחירה לפי צורכי הצופים, ולא לפי שיקולי הרווח של החברות. החגיגה נגמרה".

בראיון בערוץ 10 הוסיף ארדן: "החבילה הצרה שקיימת היום היא כישלון מוחלט. מחיר הוגן הוא כמחצית ממה שמוצע ללקוחות היום". 

ארדן אמר כי בכוונתו גם לטפל באגרת השידור שהציבור משלם כיום לרשות השידור. "הציבור היום לא חש שהוא מקבל תמורה לכספו וזה יהיה אחד הנושאים המרכזיים בקדנציה שלי". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן