באוצר חושפים: קיבלנו הנחה של 48% במכרז הב.מ.וו של השרים

הסערה שהתעוררה עקב מכרז המכוניות של השרים, שבסופו נבחרו סיטרואן C5 וב.מ.וו 528i, לא שוככת. לאחר שאתמול הורה שר האוצר יובל שטייניץ לבחון מחדש את המכרז בעקבות הביקורת הציבורית, היום שיחרר משרד האוצר הודעה בה מובהר כי "המכרז גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון, התחרות החופשית והיעילות הכלכלית העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים".

הסערה החלה לאחר פרסום תוצאות המכרז, ונגעה בעיקר לזכיית הב.מ.וו היוקרתי במכרז. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', טענה כי "מדובר במכונית היקרה ביותר שהייתה במכרז, במקום השני נפסלה מכונית זולה מדי כנראה, סיטרואן C5, שמחירה שליש ממחיר הב.מ.וו. פעם אחת אני רוצה שמישהו יסביר לי למה אי אפשר לנסוע במכונית נורמלית".

בעקבות הדברים, פרסמו היום באוצר את מחיר השוק של המכוניות, לעומת המחיר שתשלם עליהן המדינה. לפי האוצר, הדגמים שהתמודדו במסגרת המכרז הם: קדילק CTS פרימיום 3 ליטר, קרייזלר LTD 300C נפח 3.6 ליטר, ביואיק לקרוס 3.6 ליטר, BMW 528I שני ליטר בנזין, פיז'ו 508 GT דיזל 2.2 ליטר, סיטרואן C5 אקסלוסיב 1.6 ליטר בנזין, סיטרואן C5 אקסלוסיב 2.2 ליטר דיזל.

בתום ההליך נבחרו שני זוכים, אשר הציעו לטענת האוצר את השילוב המיטבי בין המחיר הכלכלי ומרכיבי האיכות שנדרשו במכרז, ואפשרו חיסכון משמעותי בהוצאה הציבורית.

לפי האוצר, מחיר המחירון של הסיטרואן הוא 204 אלף שקל, אולם עלות הרכב למשרד תהיה 178 אלף שקל, הנחה של 13% אחוז. בב.מ.וו, לעומת זאת, יזכה האוצר להנחה של 48% ממחיר הרכב, ובמקום לשלם את מחיר הרכב – 398 אלף שקל – ישלם האוצר 206 אלף שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן