באפט: "יש לי 40 מיליארד דולר – ואני מתכנן לבצע רכישה גדולה"

וורן באפט רואה סימנים ברורים לכך שהכלכלה העולמית נמצאת בהאטה, למרות שכלכלת ארה"ב "צועדת קדימה", כך אמר היום מנכ"ל ברקשייר הת'אווי, אך הוסיף כי למרות המצב, הוא "שוקל" לבצע רכישה גדולה נוספת, במקום שתי עסקאות קודמות בשווי של 20 מיליארד דולר שנפלו בשנה האחרונה.

"נערמו לנו 40 מיליארד דולר, לאחר ששתי עסקות בשווי 20 מיליארד בטלו, אני שוקל להוציא חלק מהסכום על עסקה גדולה", אמר המשקיע המיליארדר בראיון לערוץ CNBC. בפגישה השנתית של ברקשייר במאי אמר באפט כי עסקת רכישת בסך 20 מיליארד דולר לא הושלמה, והיום אישר כי גם עסקה נוספת ירדה מהפרק. הוא לא נתן אינדיקציה לגבי שמות חברות שהיו מעורבות בעסקות.

בראיון אמר באפט כי קצב ההאטה באסיה מהיר יותר מאשר באירופה. הוא ציין כי הכלכלה לא תתחיל בהתאוששות עד שיחול שיפור בשוק הדיור, ולדעתו זה מה שקורה כעת. 

ברקשייר חשופה באופן כבד מאוד לשוק הנדל"ן, והיא הבעלים של יצרנית לבנים, יצרנית שטיחים, חברת תיווך וחברת הבנייה גדולה בארה"ב. אולם למרות הצמיחה שרושמת החברה בפורטפוליו החברות, ברקשייר תמיד נמצאת במצוד אחר רכישות נוספות, אמר באפט.

בראיון שהתקיים באירוע באוהיו, תמך באפט בנגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי, והוסיף כי הדבר הטוב ביותר עבור הכלכלה יהיה שברננקי יישאר לכהונה שלישית. כשהמירוץ לנשיאות ארה"ב נמצא לקראת סופו, ההערכות הן כי מיט רומני, אם יכהן כנשיא, יחפש להחליף את נגיד הבנק בסיום כהונתו ב-2014. באפט אמר: "הייתי מצביע שוב עבור ברננקי, והייתי גורם לילדים שלי ולכל מי שאני מכיר ללכת ולהצביע עבורו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן