בבילון הודיעה כי גוגל לא תחדש ההסכם עמה – והמניה התרסקה

מניית חברת "בבילון" מתרסקת: נכון לשעה זו צונחת מניית החברה ומאבדת כ-65% מערכה. הצניחה במניית החברה מגיעה לאחר שהבוקר שגרה בבילון מכתב לבורסה, בו הודיעה כי חברת הענק גוגל הודיעה כי לא תחדש את החוזה עמה החל מהשנה הקרובה. 

על פי המכתב, ענקית החיפוש האמריקאית החליטה לנתק את הקשר עם החברה הישראלית לאחר ש"קיבלה תלונות ממספר רב של משתמשי הדפדפן שלה, גוגל כרום, אשר טענו כי התקנת סרגל הכלים של החברה פוגעת בחווית השימוש שלהם בדפדפן". גוגל מיתנה מעט את רע הגזרה והודיעה כי תשקול את המשך הקשר פעם נוספת בהמשך שנת 2014.

הכנסותיה של בבילון מההסכם עם גוגל היוו כ-43% מסך הכנסות החברה, ובמכתב שהעבירו הבוקר לבורסה העריכו כי לאי חידוש ההסכם צפויה להיות "השפעה מהותית" על הכנסות החברה ועל רווחיה.

ביטול ההסכם עם גוגל מגיע תקופה קצרה בלבד לאחר הדיווחים על קשיים ביחסים עם חברת האינטרנט האמריקאית Yahoo, לפיהם בענקית האינטרנט התלוננו על שורת ליקויים בהתנהלות תוכנת התרגום הישראלית. 

מנכ"ל בבילון אלון כרמלי | צילום: איתן ריקליס

מנכ"ל החברה אלון כרמלי הגיב להתרחשויות בהודעה מיוחדת לבורסה: "הארועים שחווה בבילון בימים האחרונים אינם קשורים רק בבבילון אלא נוגעים לכלל התעשייה. כמי שמובילים את התעשייה, אנחנו הראשונים לחוות את הארועים במידה שכזו". כרמלי הוסיף וכתב כי "אנחנו עדיין נמצאים בהערכת מצב שבה נבחנות ההשלכות וכן חלופות הפעולה של החברה. לכן מוקדם מידי לתת הערכה כזו או אחרת על מלוא ההשלכה של הארועים".

"מר נועם לניר, כבעל השליטה, ואני כמנכ"ל החברה, מחוייבים לבבילון. יחד עם צוות העובדים נעשה את מירב המאמצים על מנת להתאים את החברה למציאות החדשה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן