בהתאם לציפיות: הריבית במשק בחודש ינואר תיוותר ללא שינוי

בנק ישראל פרסם לפני שעה קלה את החלטת הריבית במשק לחודש ינואר, לפיה תיוותר הריבית גם במהלך החודש הקרוב ללא שינוי – ותעמוד על רמה של 0.25%. החלטה זו של הוועדה המוניטרית בבנק ישראל שומרת על מגמה יציבה במשק זה החודש הרביעי ברציפות.

ההחלטה להותיר את הריבית על כנה נובעת בעיקר בשל הנתונים האחרונים שהתפרסמו התומכים בכך שהשוק נמצא במגמת התאוששות מאז הסתיים מבצע 'צוק איתן'. לפי נתוני בנק ישראל המדד המשולב נמצא בעלייה וכמוהו גם אינדקטורים משוק העבודה המצביעים על מגמת השיפור של המשק. על פי הערכת חטיבת המחקר, ב-2015 צפויה צמיחה של 3.2%. הועדה המוניטרית סבורה שרמת הריבית הנוכחית תומכת בהמשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית, ובחזרת האינפלציה אל תוך היעד. 

נגידת בנק ישראל קרנית פלוג | צילום: דוברות הכנסת

בבנק ישראל מתייחסים למגמת הפיחות של השקל: "בשוק המט"ח נרשמה החודש תנודתיות גבוהה. מתחילת אוגוסט, עת החלה מגמת הפיחות בשער החליפין האפקטיבי, נחלש השקל ב-6.9%, ומתחילת השנה נרשם פיחות של 3.7%. המשך הפיחות יתמוך בהתאוששות היצוא והמגזר הסחיר בכלל, וצפוי לתרום להחזרת האינפלציה אל תוך היעד".

שמואל בן אריה, מנהל המחקר בקבוצת פיוניר, התייחס להחלטת הריבית: "בנק ישראל ממשיך באותו קו – יעד המחירים כמטרה עליונה. לטענתו, סביבת הריבית הנוכחית תאפשר אינפלציה של 1.1% ב- 2015 בתוך יעד האינפלציה, אך נראה כי אם הדברים יישארו כמו שהם ובנק ישראל לא יבצע עוד שינוי מוניטרי, גם ב- 2015 האינפלציה תהיה מתחת ליעד. סביר כי בנק ישראל ימתין לנתונים נוספים לפני שייגש לצעד דרמטי אמיתי. מטרת בנק ישראל בשמירה על סביבת ריבית כה נמוכה היא להוזיל את הכסף ולגרום לציבור לצאת ולצרוך, ובכך לעודד את הכלכלה המקומית. בסופו של יום, נראה כי סביבת ריבית נמוכה תלווה אותנו בתקופה הקרובה וכי אין חשש מהעלאת ריבית אגרסיבית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן