בהתאם לציפיות: מדד המחירים לצרכן ירד בחודש נובמבר ב-0.2%

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר אשר פורסם היום רשם ירידה של0.2% – בהתאם לציפיות המשק. את עיקר הירידות הוביל סעיף דלק והשמנים לכלי הרכב שירד ב-3.6%. תחום הירקות והפירות הטריים רדם גם הוא הוזלה ניכרת וירד ב-5.8%, ותחום ההבראה ונופש בארץ ובחו"ל שירד ב-1.2%. 

צילום: Shutterstock

מנגד, עלו מחירי ההלבשה ב-2.8%, סעיף דירותי דיור בבעלות הדיירים עלו ב-0.3%, מחירי המכוניות התייקרו ב- 0.5% ומחירי מוצרי הרחצה והקוסמטיקה עלו ב-2.3%. מתחילת השנה המדד הכללי ירד ב-0.2 אחוז,  ואילו המדד ללא דיור ירד ב-1.3 אחוזים – ירידה משמעותית.

"מדד חודש נובמבר היה מעט גבוה (0.2%-) מההערכות המוקדמות (0.3%-), זה החודש השני ברציפות", אמרו בתגובה לפרסום המדד יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון. "המגמה החשובה ביותר כעת באינפלציה הינה מגמת העלייה גם במחירי השכירות וגם במחירי הרכישה. מחירי השכירות במדד (המדידה נעשית בעת חידוש החוזה) עלו ב- 2.9% ב- 12 החודשים האחרונים, האצה מקצב של 2.3% לפני חודש. יתכן שהציפייה לחקיקת חוק הקפאת שכר הדירה הביאה לעלייה מקדימה במחירי השכירות".

"מדאיגה אף יותר הינה העלייה החדה בסקר הדיור (מחירי הרכישה) אשר מצביע על זינוק בשיעור של 1.4% בסקר האחרון, זאת לאחר חודשיים של ירידה מתונה במחירים. חשוב להדגיש שהסקר האחרון מודד את מחירי הרכישות בתקופה של ספטמבר-אוקטובר לעומת אוגוסט-ספטמבר, הרבה לפני ההכרזה על הקדמת הבחירות והקפאת חוק מע"מ אפס.
סביר שמגמת העלייה במחירי הדיור תתעצם בחודשים הקרובים, התפתחות אשר צפויה להדאיג מאד את בנק ישראל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן